י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האישה רחפנית, הבעל פדנט: איך מגשרים?

מה עושים שני בני זוג, שהאחד מהם מתעניין בעולם והשני אוהב את הבית? • ומה יעשו שני בני זוג שאחד מהם רחפן והשני פרפקציוניסט? • בטור מיוחד, מגשר אוריאל בלוי על הפערים • המדריך לבית המושלם

האישה רחפנית, הבעל פדנט: איך מגשרים?



הנישואין חשובים לאושר ולשלמות האדם. מובא בתורה הקדושה: ''לא טוב היות האדם לבדו, אעשה לו עזר כנגדו'. זכה – עזר; לא זכה – כנגדו (רש"י ,בראשית ב,יח).

כי אדם לא נקרא שלם בלא נישואים. ולכך, אנו מברכים בחופה את ברכת 'יוצר האדם', מכיוון שאדם צריך לשלמותו הנפשית שיתוף ונתינה על ידי בן/בת זוג לחיים. אך צריך לחיות כך שהקשר יהיה בבחינת עזר ולא קשר, של 'כנגדו'.

לכל זוג יש תחומי עניין משותפים: ילדים, ניהול ותפעול הבית, חברות לחיים.
מצד שני, תחומי עניין פרטיים: תחומי עיסוק, תחביבים, קו חשיבה. לעיתים הם שונים ואף נוגדים אחד את השני, כפי שאמרו חז"ל: "כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות"(ברכות נח:).

הניגודים וחילוקי הדעות אינם צריכים להפריע לקשר, אלא יש לקבל אותם כהשלמה שנותנים בני הזוג זה לזה, בכדי לחיות חיים מאושרים, בבחינת 'עזר כנגדו'. גם כשיש 'כנגדו' - בדברים מסוימים הדברים אלו הם עזר לשלמותם ולתפקוד המשפחה.

לדוגמה: אחד שקט ואחד דברן, אחד איש חוץ והעולם והשני איש בית. אחד פזרן והשני חסכן

דווקא בגלל השוני, כל אחד מאזן את חיסרון השני, ועל ידי כך הם מגיעים לתפקוד טוב בחיי משפחה.

בני זוג צריכים לדבר ולעסוק ביחד במה ששניהם אוהבים. כגון: לימוד משותף בנושא שמעניין את שניהם, קניות משותפות וכדומה, וביחס לדברים שיש בהם חילוקי דעות - לראות כל אחד את נפשו ורצונות האחר ולהסתכל תחת זווית מבטו של האחר, ועל ידי כבוד הדדי ורצון שלבן הזוג יהיה טוב ואושר - על ידי כך האהבה תתחזק. כי "כמים הפנים לפנים, כן לב האדם לאדם" (משלי כז).

יש שדר בין הלבבות, ואם מוותרים לבן הזוג ורוצים את טובתו, הוא גם ירצה את טובתכם ועל ידי כך תראו שאתם חושבים ורוצים את אותם הדברים. כי על ידי נתינה הדדית, יוצא שכל אחד דעתו לעשות את רצון השני.

וככל שמתרגלים יותר את המסר הזה, מגיעים לאושר, לאהבה ואחווה, שלום רעות.

אוריאל בלוי, מטפל מאמן ומגשר. מרצה וכותב מאמרים במדיות השונות. 054-5333386 [email protected]

קישורים:
לאתר של אוריאל בלוי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד