י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
האספקה מתעכבת

האיחוד האירופי דורש מחברת אסטרה-זניקה תשובות

לא בכל העולם מבצע חיסון האזרחים הולך בקלות, נציג של הגוש האירופי אמר כי העיכוב של חברת אסטרה-זניקה במסירת חיסוני קורונה "אינו מקובל" • האיחוד האירופי שילם 336 מיליון יורו עבור הזמנות שהובטחו וכועס על כך שהחברה מספקת אותן במקום אחר

האיחוד האירופי דורש מחברת אסטרה-זניקה תשובות
חיסון, אילוסטרציה צילום: Unsplash

פקידי האיחוד האירופי זימנו פגישה עם בכירי חברת החיסונים אסטרה-זניקה בכדי לקבל תשובות, לאור כך שיצרנית התרופות הודיעה כי תקצץ אחוז גבוה מכמות החיסונים לאיחוד האירופי.

"אנו רוצים שהחוזה שלנו יקויים במלואו", אמרה נציבת הבריאות סטלה קיריאקידס, והוסיפה כי תשובות החברה ל"שאלות חשובות לגבי עיכובים במתן חיסונים מוסכמים לא היו מספקות, לוח הזמנים החדש הזה אינו מקובל על האיחוד האירופי" אמרה.

פקידי האיחוד האירופי תבעו את הזכות החוזית לבדוק בהזמנות החברה כדי לאמת את מספרי הייצור והמסירה. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין שוחחה אף היא עם הבוס של אסטרה-זניקה פסקל סוריוט לפני הפגישה, כדי להזכיר לו את התחייבויות החברה שלו. כך על פי הדיווחים בכלי התקשורת בגרמניה.

דובר החברה אמר כי סוריוט הבטיח לפון דר ליין כי אסטרה-זניקה עושה כל שביכולתה בכדי להעביר את החיסונים המובטחים.

יצוין, כי באוגוסט האחרון, האיחוד האירופי שילם מראש סכום של 336 מיליון יורו לחברת התרופות בעסקת החיסון הראשונה של הגוש במטרה להרחיב את הייצור ולהבטיח 300 מיליון מנות של התרופה שפותחה על ידי החברה בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד.

בכירים באיחוד האירופי שוחחו עם סוכנות הידיעות 'רויטרס' בשבוע שעבר ואמרו כי הגוש כנראה יחווה קיצוץ של 61% בהזמנתו, כלומר הוא עשוי לקבל רק 31 מיליון מנות. חברת אסטרה-זניקה אמרה כי "היקפי ההתחלה יהיו נמוכים מהצפוי בשל בעיות בהפצה". דבר שהביא כאמור את האיחוד האירופי לדרוש תשובות.

קורונה האיחוד הלאומי אסטרהזניקה האיחוד האירופי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד