י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחאה אלימה

המהומות בבר אילן בירושלים: עיתונאי נפצע, עשרה קיצוניים נעצרו

המחאה נגד הקמת עורק רכבת הקלה בשכונה החרדית נמשכת: מאות רבות הפגינו אמש עד שעות הלילה המאוחרות ברחוב בר-אילן בבירה במחאה על המשך העבודות לבניית תשתית לרכבת הקלה שעתידה לעבור באזור | במהלך המחאה נפצעו שוטרים ומפגינים ועשרה נעצרו | צפו

המהומות בבר אילן בירושלים: עיתונאי נפצע, עשרה קיצוניים נעצרו
המחאה בבר-אילן צילום: דוברות המשטרה

כוחות רבים של משטרה פעלו החל מאמש (שני) בשעות הערב, בעקבות מחאה אלימה בה נטלו מאות רבות של חרדים קיצוניים. כזכור, המחאה החלה בכיכר השבת והמשיכה ברחוב בר אילן בירושלים וברחובות הסמוכים.

המחאה כללה בין היתר, הצתת פחים שאת מרביתם דרדרו המפגינים לכביש, ידויי אבנים לעבר כוחות משטרה שפעלו במקום ולעבר כלי רכב ועוברים אורח, פגיעה בתשתיות הדרך השונות וגרימת נזק לניידות משטרה, כבאית שסייעה בכיבוי פחים בוערים ורכב נוסף שחלף באזור.

כתוצאה מיידויי האבנים נפגעו שוטר ועיתונאי שנזקק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר: "במהלך פעילות כוחות המשטרה תוך שחלקם של המתפרעים אף מתעמת עם השוטרים ונמלט בעת הגעתם לעברו אל בין הבניינים בכדי לחמוק מהם, הופעלו אמצעים במטרה להשיב את הסדר במקום ולאפשר את פתיחת צירי התנועה שחסמו בעקבות ההתפרעויות במקום".

במהלך המחאה נעצרו על ידי המשטרה עשרה חשודים בהפרות הסדר השונות והם הועברו לחקירה.

בינתיים, השקט בעיר בני ברק נשמר. ביממה האחרונה, מאז האירוע בו הוצת האוטובוס ברחוב אהרונוביץ' בעיר בליל אמש, לא רשמו אירועים חריגים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו אמש על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר.

בהמשך לפניית ראש העיר למפכ"ל, הגיעו אתמול בכירי המשטרה לפגישת תיאום בלשכת ראש העיר שבה הוסכם כי יש למנוע אנרכיה בעיר אבל גם להשיב את השקט בפעולות מתונות.

"לא נרשה בשום אופן לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות באשר היא ונשיב את הסדר לרחובות העיר", אמר רובינשטיין. ניצב דוד ביתן בירך על ההידברות והבטיח כי המשטרה תנהג מצידה באיפוק במטרה להחזיר את החיים בעיר לשגרה בהקדם האפשרי".

ניצב ביתן אמר: "אנחנו מברכים על הפגישה שתכליתה העיקרית להבטיח את החזרת החיים והסדר לעיר עוד היום". בתוך כך, גדולי הרבנים חותמים בשעות אלה על מכתב שבו הם קוראים לאזרחים להימנע מכל עימות עם שוטרי משטרת ישראל, גם ביחס לאכיפת תקנות הקורונה.

בר אילן הפגנה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד