י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"הפרות בכל המגזרים"

שר הבריאות: "ירידה במגזר החרדי עלייה בחילוני"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי יבקש להאריך את הסגר בשבוע נוסף | בדיון בוועדת חוקה הבוקר, התייחס אדלשטיין לתחלואה במגזר החרדי: "בואו נפסיק לתקוף אחד את השני" | צפו

שר הבריאות: "ירידה במגזר החרדי עלייה בחילוני"
יולי אדלשטיין צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין השתתף הבוקר (שלישי) בדיון בוועדת החוקה שעסקה במתווה הדרכון הירוק למחוסנים ומחלימים, ובמהלך הדיון הוא הודיע על הבקשה להארכת הסגר בשבוע ויותר.

"אנחנו במצב מאוד קשה של התחלואה. הווריאנט הבריטי כנראה אחראי לרמת התחלואה, כולל העובדה שהוא תוקף גם בגילאים צעירים וילדים. אנחנו במספרי שיא גם באחוז הנדבקים וגם באחוז החולים קשה וחולים קריטי. מספרים שמעולם לא הכרנו מאז פרוץ משבר הקורונה. יש ירידה במקדם ההדבקה שעומד על 0.9", אמר.

השר אדלשטיין ציין כי חלה ירידה במספר החולים החרדים לעומת החילונים, כשהציג נתון לפיו "ה-R בחברה החרדית כיום עומד על 0.88, במגזר הכללי ה-R הוא 0.9 שזה גבוה יותר. זה משתנה מתקופה לתקופה. אני רואה הפרות בכל המגזרים, בואו נפסיק לתקוף אחד את השני".

על הארכת הסגר אמר שר הבריאות: "התכנית מבחינתנו להמשיך בהגבלות הקיימות, שבתי החולים יחזרו למצב אפשרי יותר. תמיד אנחנו באים כמשרד הבריאות עם המלצות המומחים שאחר כל משנים ובסוף מגיעים לאותה נקודה. ביקשנו סגר לשבועיים. מסיבות שונות זה קוצץ ומגיעים למצב שהעשרה ימים לא הספיקו. לכן נבקש הארכה לשבוע ימים ונראה עד כמה נוכל לשפר נתונים גם בירידה בחולים הקשים".

בשעה 13:30 יחל דיון בוועדה החוקה על החוק הקנסות שיבוא בנוסח מרוכך בתמיכת ראשי המפלגות החרדיות, אדלשטיין אמר: "אני הבאתי לממשלה את ההצעה שלנו על הקנסות כבר לפני חודשים. הצענו קנסות גבוהים הרבה יותר ממה שהיום. התכנסה ועדת שרים לחקיקה בראשות שר המשפטים לשעבר ניסנקורן ולהפתעתי שינו הרבה דברים בחוק. ואז החוק הגיע לכנסת. אמרו לי אין סיכוי שזה יעבור כי הח"כים החרדים ושל הרשימה המשותפת מתנגדים. אם אני עושה חשבון ומוריד 100 אחוז מהערבים והחרדים יש רוב עצום בכנסת להעברת החוק".

אדלשטיין תקף את כחול לבן: "אלא שיש אנשים שבאים בטענות ולא טרחו אפילו פעם אחת להעביר אצבע בעד משהו שקשור להורדת התחלואה. יש גבול לדברים האלו. קל מאוד ללכת לטלויזיה לספר שלא עושים אכיפה על החרדים או ערבים, אבל החוק לא מפריד".

קורונה יולי אדלשטיין סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד