י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קריסת מערכות

"אמבולנסים עם חולי קורונה ממתינים עד שיתפנה מקום בביה"ח"

אורן בלושטין משנה למנכ"ל מד"א: "בתי החולים לא מסוגלים לקלוט חולים" • על פי נתונים שמתפרסמים לראשונה ב-N12, יותר מ-700 חולים שחלה הידרדרות במצבם – נאלצו להמתין מעל שעה בתוך האמבולנס • עוד עולה כי מתחילת ינואר, 4,143 חולים הועברו לבתי חולים ברחבי הארץ • בגלל העומסים, כ-15% מהמקרים הובאו לטיפול מרוחק מביתם

"אמבולנסים עם חולי קורונה ממתינים עד שיתפנה מקום בביה"ח"
מד"א צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העומסים בבתי החולים הובילו למצוקה חדשה: אמבולנסים עם חולי קורונה, שהוזעקו לאחר קריאה דחופה, מצאו עצמם ממתינים שעות ארוכות בחניה - עד שיתפנה מקום בחדר המיון או במחלקה. על פי נתונים שמתפרסמים לראשונה ב-N12, מתחילת ינואר, 4,143 חולי קורונה שנזקקו לטיפול דחוף הועברו לבתי חולים ברחבי הארץ. בגלל העומסים על בתי החולים – כ-15% מהמקרים - הובאו לטיפול במוסד רפואי מרוחק מביתם.

לעתים מדובר במרחק נסיעה דרמטי שנאלץ לעבור האמבולנס, כמו למשל האירועים האלו שהתרחשו החודש: פינוי חולי קורונה מכרמיאל שבצפון לבית החולים שיבא במרכז, פינוי מהעיר חדרה לבית החולים קפלן ברחובות. מספר הפינויים הרב ביותר של חולים מחוץ למקום מגוריהם - נעשה בירושלים, שם תושבי העיר שמצבם הידרדר הועברו לבתי חולים כדוגמת איכילוב, שיבא ולניאדו.

אורן בלושטין משנה למנכ"ל מד"א אמר לחדשות ערוץ 2  אמש כי המצב מחריף מיום ליום, צוותי מד"א העובדים והמתנדבים נמצאים שעות רבות בבתי החולים, בבתים של אנשים , מחכים לאפשרות של פינוי חולים. צריך להבין שצוות של מד"א שנמצא בבית של חולה או בחדר המיון זמן רב זה אומר שאין משאבים ואמבולנסים פנויים לאנשים אחרים.

מד"א עושה ככל שביכולתו  למנוע את המחיר בחיי אדם אבל אין ספק שאם אמבולנס מפנה מירושלים למרכז או מהצפון למרכז והאמבולנסים תפוסים כל הזמן זה פוגע בשירות ובחיי אדם.

"אנחנו דורשים ונדרשים לתגבר תקנים בצורה משמעותית כל  הזמן" אומר בלושטין.

בנוסף אומר אורן בלושטין המשנה למנכ"ל מד"א :"הגשנו למשרד הבריאות תוכנית לתת לחולים רפואה בבית עם רופאים מומחים במקום לפנות אנשים לבית חולים , להוריד לפחות 30% מהפינוי לבתי חולים . משרד הבריאות לא מקדם את התוכנית זה תקוע למעלה מחודשיים שום  דבר לא זז, ומדובר בסה"כ בלהוציא מכתב שמאשר את הפעלת התוכנית". זה תוכנית שמפעל הפייס השקיע בה 20 מליון שקל, יושבים במחסנים ציודים ב20 מליון שקל שיכולים מחר בבוקר לתת שירות לאזרחים בצורה שיויונית בכל הארץ".

 

אמבולנס מד"א עומס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד