י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זכה ובנו תרם לו כליה

משמח אלוקים ואנשים: רבי איצ'ה מאיר גובנר ז"ל

מחסידות גור נעקרה דמותו של הרה"ח רבי יצחק מאיר גובנר ז"ל, מחשובי החסידים בשכונת הר נוף, שכל חייו עסק בחינוך ושימח אלוקים ואנשים. בשנת תשע"ג בנו תרם לו כליה שהצילה את חייו 

משמח אלוקים ואנשים: רבי איצ'ה מאיר גובנר ז"ל
רבי איצ'ה מאיר גובנר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בירושלים נפטר לבית עולמו הרה"ח רבי יצחק מאיר גובנר ז"ל מחשובי חסידי גור בשכונת הר נוף בירושלים, לאחר שנדבק בקורונה לצד מחלות רקע מהם סבל בחייו והוא בן 62 בפטירתו. 

המנוח ז"ל, נולד בכ"ז חשוון תשי"ט לאביו אוד מוצל מאש הרה"ח רבי לייבל גובנר זצ"ל, גבאי צדקה מפורסם והמקורבים לאדמו"רי בית גור.

בילדותו ובבחרותו למד והתחנך במוסדות גור, עם נישואיו עם רעייתו שתחי' התגורר בקרית חסידי גור בחצור הגלילית שם התמנה למשגיח בישיבת 'שפתי צדיק' של חסידות גור וקירב את הבחורים והדריכם בתורה ויראת שמים 

לימים עקר לירושלים ועבר להתגורר בשכונת הר נוף, שם היה ממקימי בית החסידים של גור במקום והיה מחנך בתלמוד תורה גור בירושלים.

מסכת חייו של ר' איצ'ה מאיר רצופה בשמחה אמיתית. היה נוהג לומר דברי בדחנות בחתונות והיה משמח אלוקים ואנשים. 

לפני כמה שנים לאחר שחלה וסבל מאי ספיקת כליות הוזקק להשתלת כליה, בנו ר' שמוליק תרם לו כליה דבר שעורר התרגשות גדולה. ההשתלה הייתה הודות לארגון 'מתנת חיים' והרב ישעיהו הבר זצ"ל. 

בעבר פורסם בגיליון ארגון 'מתנת חיים' כי ר' איצ'ה מאיר ששמע על ההתעקשות של בנו הצעיר סיפר: "בתחילה, הבנתי שמרבית הילדים שלי שנבדקו, נפסלו", הוא מספר. "הרופאים נדהמו מהרצון של כל הילדים לסייע. אבל זה לא הסתייע, עד ששמוליק נכנס לתמונה. הוא בחור עם עוצמה בלתי רגילה. הייתה לו נחישות של ממש".

"וודאי שהיה לי צורך אמיתי בתרומה, ומנגד, זה לא משהו שיכולתי להרשות לעצמי לבקש מהבן שלי. לכן העדפתי לנקוט בצעד של 'שב ואל תעשה'. העדפתי שלא להתערב בזה כי זו מציאות מאד עדינה. אני חושב שאף אחד לא יכול לדרוש דבר כזה מאף אדם אחר, גם אם מדובר בבן המשפחה הקרוב ביותר שלך. אני אמרתי לעצמי כל הזמן שיש מישהו שמנהיג את העולם, ומה שצריך לקרות זה מה שיקרה".

שנודע לר' איצ'ה מאיר ששמוליק התקבל לבדיקות הרפואיות, נעתקה נשמתו. "כמובן ששמחתי, אבל גם היה בי חשש. הוא מצידו, לא חשש בכלל. הוא אמר להם שלא יפריעו לו, ושיעשו את מלאכתם. אלו היו רגעים מרגשים מאד. שמוליק כמעט ולא דיבר איתי על הנושא, אבל בכל פעם שראיתי אותו, לא יכולתי שלא להעריץ אותו על מה שהוא עשה בשבילי" סיפר אז.

בתקופה האחרונה נדבק בקורונה ורבים התפללו לרפואתו והבוקר נפטר לבית עולמו. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בין חתניו: הגה"ח ר' ישראל אלברט מקרית גת, ר' מיילך ברקוביץ מעובדי הנהלת בית המדרש הגדול גור, אחיו הוא הרה"ח רבי יחזקאל גובנר מהמשוררים בחצר הקודש גור.

מסע הלוויה בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים דרך בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו, להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות גור יצחק מאיר גובנר מתנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד