י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המאבק על צביונה של חריש

הפגישה החשאית עם בן צור והמכתב עליו סירב הגר"ש בעדני לחתום

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר חריש יצחק קשת הגיע בימים האחרונים למעונו של חבר המועצת הגר"ש בעדני במטרה להחתים אותו על מכתב בו נאמר כי קשת עשה ככל יכולתו כדי לשמור על קדושת השבת, אך הגר"ש סירב לחתום | ח"כ בן צור נועד עם קשת אך מתחמק מהסבר

הפגישה החשאית עם בן צור והמכתב עליו סירב הגר"ש בעדני לחתום
הגר"ש בעדני ויואב בן צור צילום: באדיבות המצלם

העיר חריש סוערת זה למעלה משבוע לאחר שמועצת העיר אישרה את החוק שיזם ראש העיר יצחק קשת שיאפשר פתיחת חלק מהחנויות בעיר גם במהלך שבתות וחגים. יצוין כי נכון לשעה זו, נציג הסיעות החרדיות מש"ס בעירייה - עדיין בקואליציה.

'בחדרי חרדים' חושף היום כי בימים האחרונים הגיע ראש עיריית חריש ללא תיאום מוקדם לפגישה במעונו חבר מועמת חכמי הצורה הגר"ש בעדני, על אף שקיבל גיבוי למהלך המתריס בעיר מיו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

מטרתו של ראש העיר חריש בפגישה, הייתה להחתים את חבר המועצת על מכתב נגד רבני המקום שפתחו נגדו במאבק לאחר שפגע בשבת, אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי חבר המועצת הישיש סירב לחתום על המכתב שהגיש לו ראש העיר.

במכתב שהגיש קשת לגר"ש והגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב כי "מטרותיו של קשת הינן לשם שמים ולשם צמצום חילולי השבת". עוד נכתב, כי עשה את המהלך לאחר התייעצות עם רבנים.

עוד ביקש קשת להחתים את הגר"ש בעדני על מכתב בו נכתב כי: "ר׳ יצחק קשת בא אליי עם שאר רבני חריש והתייעץ איתי ועשה למעלה מכוחותיו להביא את החוק בצורה הקרובה ביוצר האפשרית לבקשת גדולי ישראל".

המכתב שלא נחתם

בנוסף נכתב במכתב, שכאמור לא יראה אור, כי "הפיצו עליו שקרים וחובה לבקש ממנו מחילה על הבנת הפנים שנגרמה לו שלא בצדק". אך כאמור הרב בעדני סירב לחתום על המכתב.

בנוסף, הבוקר (שלישי) נודע ל'בחדרי חרדים' כי למרות הזעם והכוונה של קשת לקדם את החוק לכדי ביצוע, סגן שר הפנים יואב בן צור נצפה נכנס לביתו של קשת לפגישה ממושכת. כאשר בלשכתו הציגו את הפגישה כמי שהגיע לחזק את העיר.

לנו נשאר לתהות כי אם בן צור מסתיר את הפגישה עם קשת הבוקר, אולי השניים בדרך לסיכום על קידום החוק שיפגע ביום השבת.

סגן השר מחוץ לפגישה החשאית

מלשכתו של בן צור התחמקו מלענות האם נפגש עם ראש העיר, אך מסרו כי "לא ניתן לאף אחד להרוס את האחדות והמרקם האנושי בעיר". לדבריו לשכתו, "כנציג ציבור שהמסורת היא נר לרגליי, תקפתי בחריפות וללא משוא פנים את הפגיעה בכבוד השבת ורמיסת הדת ברגל גסה, השבת אינה שייכת למגזר החרדי, השבת שייכת לכלל העם היהודי דתיים ושאינם דתיים".

"צריך לזכור, מדינת ישראל היא מדינה יהודית ואינה מדינה ככל העמים", הוסיף בן צור והבהיר: "אלחם בכל הכוח למען כבוד השבת ושמירת הסטטוס קוו הקיים".

הגר''ש בעדני חריש יואב בן צור יצחק קשת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד