י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השמיים סגורים? לא ממש

כנסו: מי החריגים שאושר להם לטוס מנתב"ג

עם אישור התקנות, גובש מתווה על איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות וצמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים והומניטריים שיאושרו ע"י ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה, ישנם כאלו שכבר זכו לאישור המיוחל

כנסו: מי החריגים שאושר להם לטוס מנתב"ג
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתום התייעצות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, הוחלט כי יוטלו שורה של הגבלות על הטיסות לארץ ומהארץ למשך שבועיים, בסופו של דבר אושרו בממשלה רק כמה ימים בודדים של סגירת השמיים, זאת בשל החשש מחדירת המוטציות לישראל. 

עם אישור התקנות גובש מתווה על איסור כניסה ויציאה של טיסות נוסעים זרות וישראליות וצמצום היתר ההגעה לנתב"ג, כך שיתאפשר רק במקרים חריגים והומניטריים שיאושרו ע"י ועדה בראשות מנכ"לי משרדי הבריאות והתחבורה.

היום (שלישי) דווחו במשרד הבריאות כי ישנם כאלו שכבר קיבלו אישור להיכנס ולצאת מהארץ למרות השמיים הסגורים, בהתאם לוועדת החריגים.

על פי הדיווח של עמליה דואק ב'חדשות 12', לא פחות מ-11 עובדים של חברת נובל אנרג'י, 8 דיפלומטים שיצאו מישראל בחזרה לארצות המוצא שלהם וכמאה עובדים זרים שחזרו לבנגקוק כבר קיבלו אישור לטוס מנתב"ג בוועדת החריגים של משרד הבריאות.

כזכור, אתמול בדיון בוועדת החוקה שהתקיים בעקבות ההגבלות על התעופה וסגירת השמים, העריכה ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס שסגירת השמיים תהיה לפחות למשך חודש.

לדבריה, "6 ימים זה רק עכשיו לעצור עכשיו ולעשות סדר אבל זה לא יספיק, זה צריך להיות יותר ארוך. 6 ימים לא ישנו דבר מבחינת הווריאנטים. נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר כדי שגם אם ייכנסו ווריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".

טיסות נתב"ג קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד