י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההסתה השפיעה

סקר מדאיג: לא רוצים ממשלה עם חרדים • לפיד עוקף את סער

בעקבות הסיקור התקשורתי האובססיבי מידי ערב נגד המגזר החרדי, תוך הוספת אלמנטים מסיתים, נראה כי אלו חלחלו אל הציבור ישראלי. מסקר שמתפרסם הערב עולה כי 78% ממצביעי השמאל מעדיפים ממשלה ללא החרדים | עוד עולה מהסקר כי יש עתיד עוקפת את גדעון סער בתואר המפלגה השנייה

סקר מדאיג: לא רוצים ממשלה עם חרדים • לפיד עוקף את סער
חרדים בתור לקלפי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תשעה ימים לסגירת הרשימות המתמודדות לכנסת, ומיום ליום נדמה כי שום דבר כבר לא בטוח. הבלוק החרדי כבר לא מובטח לנתניהו וחיבורים בין המתמודדים הולכים ונעשים רחוקים יותר ויותר.

מסקר 'חדשות 12' שפורסם הערב (שלישי) עולה כי מפלגת השלטון - הליכוד שומרת על מעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת ומקבלת 29 מנדטים. במקום השני עם כמעט מחצית מספר המנדטים של הליכוד נמצאת יש עתיד שמקבלת 16 מנדטים. תקוה חדשה של סער ממשיכה במגמת ההיחלשות ומקבלת 15 מנדטים בלבד.

ימינה של בנט מתחזקת מעט לעומת הסקרים האחרונים ולמרות היפרדות הבית היהודי וסמוטריץ' מקבל 14 מנדטים. המשותפת נחלשת ומקבלת 10 מנדטים בלבד.

הגוש החרדי שומר על ששה עשר המנדטים שלו, כשש"ס ויהדות התורה מקבלות שמונה מנדטים כל אחת. ליברמן נחלש ומקבל שבעה מנדטים, מרצ עם חמשה וסוגרות את הרשימה כחול לבן העבודה עם ארבעה מנדטים.

מפלגתו של חולדאי לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 2.7% בלבד מקולות המצביעים, כמו גם המפלגה הכלכלית (2.8%), סמוטריץ (2.2%), עוצמה יהודית (2.1%), עלה ירוק (0.6%), ותיקי ישראל (0.5%), שלח (0.4%) הבית היהודי (0.3%), יעלון (0.3%) וגשר (0.0%).

בנוסף, 78% ממצביעי השמאל אינם רוצים ממשלה יחד עם החרדים, לעומת 5% בלבד שכן. מקרב מצביעי הימין 52% אינם רוצים ממשלה עם החרדים לעומת 33% בלבד שכן.

שנאת חרדים ממשלה ללא חרדים מנו גבע בחירות 2021 סקר מנדטים סקר דעת קהל סקר פוליטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד