י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
9 ימים לסגירת הרשימות

גורם בכיר ב'עוצמה': סמוטריץ' לא באמת רוצה איחוד

על רקע הסקר המראה כמעט שיוויון בין 'עוצמה יהודית' ל'הציונות הדתית', גורם בכיר במפלגה של בן-גביר, מביע בפני 'בחדרי' את אכזבתו: "אנחנו כבר שנה חותרים לחיבור - אך גורמים אחרים לא רוצים" | 'הציונות הדתית': "אין לנו שום כוונה להתייחס לספינים"

גורם בכיר ב'עוצמה': סמוטריץ' לא באמת רוצה איחוד
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תשעה ימים לסגירת הרשימות, ועדיין אין שום משא ומתן בין המפלגות בציונות הדתית. למרות שחגית משה, יו"ר 'הבית היהודי' החדשה, ובצלאל סמוטריץ' כבר נפגשו, בין האחרון לבן-גביר יש נתק מוחלט, וכנראה יחכו עד לערב הגשת הרשימות כדי לדבר.

גורם בכיר ב'עוצמה יהודית', אומר הערב ל'בחדרי חרדים', כי הם מוכנים לנהל משא ומתן לאיחוד עם 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ', ואף מוכנים לוויתורים מסויימים בכדי שזה יקרה: "אנחנו כבר שנה שלמה חותרים לאחדות ולחיבור, אך גם הפעם גורמים אחרים לא רוצים. זה לא נתפס".

"הם לא מדברים איתנו, ולא מתנהלים מולנו", מספר הגורם, "אני מעריך שהם רוצים ללכת לבנט, למרות שהוא לא צריך אותם".

הגורם אומר את הדברים לאחר הסקר שפורסם הערב ב'חדשות 12', לפיו 'עוצמה יהודית' מקבלת 2.1 מנדטים, ו'הציונות הדתית' מקבל רק עשירון אחד מעליה - 2.2.

בתוך כך, לאחר פרסום הסקר, צייץ יו"ר 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר בטוויטר וכתב: "נו בצלאל, חותמים הלילה?". כאשר שאלתו נותרת באוויר.

מ'הציונות הדתית' נמסר בתגובה: "אחרי שלוש מערכות בחירות שבהן ביזינו את עצמנו ואת הציבור במריטת נוצות הדדית ברחובה של העיר הבטחנו לעצמנו לכבד את הציבור ולנהל משאים ומתנים הרחק מהתקשורת, בחברות וברוח טובה. אין לנו שום כוונה לשתף את התקשורת או להתייחס לשמועות וספינים ואנו קוראים לציבור לא להאמין להם".

לדבריהם, "הנושאים והנותנים עושים זאת בדיסקרטיות ובמקצועיות כך שמקורם של הספינים באנשים שאינם מעורבים וממילא לא יודעים על מה הם מדברים ולכן לא צריך ליחס להם חשיבות. אנו עמלים ליצירת אחדות רחבה ורשימה שתשקף את הגוונים השונים של הציונות הדתית ומקווים להביא בשורה במהרה".

הבית היהודי עוצמה יהודית האיחוד הלאומי איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד