י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפו בתיעוד

שר השיכון יצק את בית הכנסת רוז’ין בעיר העתיקה

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, השתתף הערב במעמד יציקת הגג לבית הכנסת העתיק של רוז'ין בעיר העתיקה ואמר: "שיקום בית הכנסת תפארת ישראל היא זכות נעלית וסגירת מעגל, לירושלים בפרט ולחסידות בכלל"

שר השיכון יצק את בית הכנסת רוז’ין בעיר העתיקה
יציקת גג בית הכנסת תפארת ישראל צילום: באדיבות המצלם

תהליך שיקום בית הכנסת העתיק תפארת ישראל-רוז’ין בעיר העתיקה, נכנס לשלבים מתקדמים. היום (שלישי) נערך מעמד יציקת ריצפת בית הכנסת באירוע סמלי ומצומצם, במעמד שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן, שפועל רבות לקידום מבצע השיקום, בהשתתפות נציגי משרד השיכון, הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי, מוטי בבצ'יק, רל”ש שר השיכון, הר"ר צבי הירש קופר, נציג חסידות באיאן, אדריכל המבנה, והקבלן המבצע את העבודות.

המבצע לשיקום ובניה מחדש של בית הכנסת תפארת ישראל בעיר העתיקה החל לפני כמה שנים ועורר התרגשות רבה, בשל המשמעות ההיסטורית של המקום. עבודות השיקום ממשיכות גם בימי מגפת הקורונה: 72 שנים לאחר חורבן בית הכנסת העתיק "תפארת ישראל" על ידי הלגיון הירדני במלחמת העצמאות, החלו לצקת את ריצפת בית הכנסת המתחדש.

בית הכנסת 'תפארת ישראל' היה בית הכנסת הראשי של קהילת החסידים בעיר העתיקה, 'ניסן ב"ק שוהל' כפי שכונה בעבר. תפארת ישראל הוא על שם הרה"ק רבי ישראל מרוז’ין זיע"א, שהיה זה שיזם את הקמת בית הכנסת לפני 150 שנה ואף נתן את התרומה הראשונה לקניית המגרש שעליו הוקם.

בדברים שנשא במעמד הזכיר שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן את דברי חז"ל בשבח קיום מצוות חשובות שמי שזוכה לקיים אותן, הוא "כאילו בנה אחת מחורבות ירושלים", אנחנו כאן במעמד היסטורי מרגש בו אנו זוכים, לא כאילו, אלא בפועל ממש לבנות אחת מחורבות ירושלים, בפרט שמדובר במקום קדוש ומרומם, ששיקומו והקמתו הוא בשורה מרגשת מאד, המהווה סגירת מעגל, לירושלים ככלל ולבית רוז’ין בפרט" וציין עוד כי "הירדנים בשעתם שהחריבו אותו עשו זאת באמירה ברורה שליהודים לא יהיה לאן לחזור. זהו עוול היסטורי שאנו מתקנים כאן היום, בשליחותו ובעידודו של כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן שליט"א, נצר למלכות בית רוז'ין, אנו, במשרד השיכון, באמצעות החברה לפיתוח הרובע היהודי, משקמים את המקום הקדוש הזה, יחד עם המשרד לירושלים ומורשת ומשרד הדתות", אמר שר השיכון.

 

יעקב ליצמן בית כנסת תפארת ישראל העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד