ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"יכולנו לשלוח גוי שיועיל יותר"

אנטוורפן החרדית מזועזעת: חבר הפרלמנט התראיין ללא כיפה

זעם רב מופנה ביממה האחרונה מצד היהודים באנטוורפן כלפי נציגם בפרלמנט, מיכאל פרייליך, לאחר שזה הפתיע אותם בראיון טלוויזיוני ללא כיפה לראשו. בנוסף, במקום להגן על ערכי הדת, הוא הצדיק את התקנות המפלות של הממשלה באשר להתכנסות בבתי הכנסת

אנטוורפן החרדית מזועזעת: חבר הפרלמנט התראיין ללא כיפה
המחוקק החרדי בבלגיה, מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצלם

אנטוורפן החרדית מזועזעת בעקבות ראיון שהעניק חבר הפרלמנט החרדי, מיכאל פרייליך, לטלוויזיה הבלגית בנושא חוקי הקורונה ועל הקנסות שמחולקים לחרדים, וכל זאת כשהוא לא חובש כיפה כהרגלו.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך, שילדיו לומדים בתלמוד התורה המפורסם 'יסודי התורה', התראיין לערוץ הטלוויזיה ללא כיפה ועורר זעם רב בקרב היהודים שבחרו בו וחשים נבגדים. "הוא מייצג אותנו בטלוויזיה ללא כיפה?", תהו תושבים יהודים, לא חרדים באנטוורפן והביעו כעס מול המראה שאדם יהודי, ועוד איש אשר אמור בגלוי ללכת עם הכיפה לראשו. "אדם אשר אנחנו שלחנו אותו לייצג את היהודים, מסיר את הסמל, את הסממן היהודי בתור נבחר כחבר הפרלמנט" וטענו כי "כל גוי שנכנס לבית כנסת או מגיע לאירוע יהודי כלשהו, חובש כיפה כדי לכבד, וכאן ללא בושה חבר הפרלמנט מתראיין כמו גוי".

פרייליך נשאל במהלך הראיון הטלוויזיוני, לגבי בתי הכנסת שמתפלליהם נקנסו ואמר: "אני כבר כמה חודשים לא הולך לבתי כנסת, ואפשר להסתדר עם 15 איש בבית הכנסת". וכי הבעיה היא נקודתית עם שלושה בתי כנסת בעיר שמפרים את ההנחיות באופן סדרתי. דבריו עוררו זעם רב.

פרייליך בעבר עם בנו שחגג מסיבת חומש בת"ת. (ארכיון בחדרי חרדים) 

מספר עסקנים מהקהילה באנטוורפן אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "במקום שחבר הפרלמנט שאנחנו נלחמנו בשבילו - יילחם בשבילנו, הוא עוד מצדד בהחלטות של הגויים, בשביל מה בחרנו בחבר יהודי לפרלמנט, יכולנו לבחור גוי שהיה מועיל יותר". העסקנים מעריכים לאור דבריו, כי שהביא להחלטה הקשה של הממשלה, כי רק 15 איש יותרו להתפלל יחד, ולא משנה גודל המקום.

בימים אלה, לאור התחלואה הגואה, מותרים רק 15 איש להתפלל במנין אחד ולא משנה גודל המתחם בו הם מתכנסים. "הבהרנו כעת כי מדובר במקסימום 15 אנשים בבניין דתי אחד, ללא קשר למספר החדרים", כך על פי דובר משרד הבריאות. הכעס על כך הוא רב, מאחר ויש בתי כנסת עם מספר אולמות גדולים, ויש בית כנסת עם אולם אחד, "לא יכול להיות שבכל בית כנסת תהיה אותה החלטה, למה בית כנסת עם 500 מקומות מקבל את אותו יחס כמו בית כנסת המונה 50 מקומות", כך טוען אחד הגבאים בתסכול ל'בחדרי חרדים'.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לסערה המתחוללת סביבו והשיב, "אנחנו עוסקים בקידוש וחסדי ה׳ ולא בחילול ה׳. ומגנים בחירוף נפש על ערכי היהדות בבלגיה ובאירופה". כאשר הוא לא מתייחס לעובדת הופעתו ללא כיפה לראשו. 

מיכאל פרייליך חובש כיפה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד