י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הקורונה מכה ללא רחם

בריטניה מתאבלת: למעלה מ-100,000 קורבנות

בריטניה הפכה למדינה החמישית בעולם שחצתה את 100 אלף המתים במגיפת הקורונה. ראש הממשלה ושר הבריאות לקחו אחריות והביעו תנחומים בפני משפחות הקורבנות

בריטניה מתאבלת: למעלה מ-100,000 קורבנות
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר שבריטניה חצתה את רף ה-100 אלף קורבנות לנגיף הקורונה, ראש הממשלה הבריטי, בוריס ג'ונסון, התייצב מול הציבור ואמר כי הוא לוקח "אחריות מלאה" על פעולות הממשלה, "באמת עשינו כל מה שיכולנו, אני מצטער מאוד על כל החיים שאבדו" אמר.

בסך הכל נרשמו 100,162 מקרי מוות בבריטניה נכון ליום שלישי בערב, מתוכם כ-750 יהודים. ג'ונסון אמר במסיבת עיתונאים אתמול כי "קשה לחשב את הצער הכלול בנתון העגום הזה".

הוא שלח ניחומים למשפחות הקורבנות, "תנחומינו העמוקים לכל מי שאיבד אדם אהוב, אבות אמהות, אחים ואחיות, בנים ובנות, והסבים והסבתות הרבים שנלקחו". בריטניה היא המדינה החמישית שעברה 100 אלף מתים, אחרי ארצות הברית, ברזיל, הודו ומקסיקו.

שר הבריאות מאט הנקוק התייחס לנתון העגום ואמר: "קורע לב שמספר ההרוגים בנגיף הקורונה בבריטניה עבר את ה-100,000" והזהיר כי "צפויה תקופה קשה". על פי הנתונים האחרונים, למעלה מ-6.8 מיליון אנשים בבריטניה קיבלו את המנה הראשונה של החיסון.

הנתון הזה לא ממש עשה רושם על 31 שוטרים בריטיים שנקנסו בסכום של 200 ליש"ט, לאחר שהזמינו ספר פרטי לתחנת משטרה בלונדון, וקבוצת שוטרים נוספת נתפסה יושבת עם בנות הזוג במסעדה בלונדון. כולם נקנסו, והמשטרה פרסמה הודעת גינוי והתנצלות בפני הציבור.

בריטניה בוריס ג'ונסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד