י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאחדים כוחות

שר החוץ הבחרייני: "להבהיר לביידן שהדאגה מאיראן משותפת לכולנו"

שר החוץ של בחריין נשא דברים בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי והתייחס לשינוי יחסי ארה"ב - איראן, המסתמנים | לדבריו: "עלינו להבהיר לממשל ביידן שהדאגה מאיראן משותפת לכולנו"

שר החוץ הבחרייני: "להבהיר לביידן שהדאגה מאיראן משותפת לכולנו"
ארכיון הגרעין האיראני צילום: ממשלת ישראל

דר' עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני, שר החוץ של בחריין, דיבר בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאונ׳ ת"א: "עלינו להבהיר לממשל ביידן שהדאגה מאיראן משותפת לכולנו, דיבור בקול אחד ישפיע יותר על ארה"ב; כל הסכם חייב להוריד את תכנית הגרעין מהפרק ולטפל גם בסוגית הטילים הבליסטיים".

דר' עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני, שר החוץ של בחריין הוסיף "ישנם גורמים שיעשו הכול בכדי לנסות ולחבל בתהליך ובשיתוף הפעולה בינינו. אני רואה יתרונות רבים בכך שארצותינו ידברו בפני הממשל החדש בארה"ב בקול אחד בנושאים בהם ישנה בקרבנו דאגה משותפת, בפרט בנושא איראן, תכניתה הגרעינית ותכנית הטילים שלה והשפעתה הכללית על האזור. עמדה אזורית משותפת תזכה להשפעה רבה יותר בארצות הברית. עלינו להבהיר שהדאגות האלו אינן רק של מדינה אחת אלא של מדינות רבות באזור".

"כל הסכם עתידי עם איראן צריך לשקף את המציאות החדשה באזור ולהיות מקובל על כלל מדינות האזור. אני מעודד מכך שהנשיא ביידן מתכוון לכלול את מדינות האזור בהתייעצות בנושא. עלינו להבטיח שכל הסכם חדש לא רק ידחה השגת יכולות גרעיניות מצד איראן, אלא גם יסיר מהשולחן את תקוותה להשיגן. בנוסף, עלינו לתת מענה לאיום הטילים האיראני, לתמיכה שהיא מעניקה לשלוחים ולהתערבותה בענייני הפנים של מדינות האזור, כדי להשיג שלום ממושך ויציבות באזור".

שר החוץ של איחוד האמירויות אמר: "הופתעתי מכך שהישראלים ראו את איחוד האמירויות כיעד תיירותי אטרקטיבי, וזו הייתה הפתעה משמחת".

דר' אנוואר גרגאש, שר המדינה לענייני חוץ של איחוד האמירויות הערביות: "כאשר ממשל ביידן שוקל לחזור ל-JCPOA, בין אם במתכונת משודרגת ובין אם מתוקנת, עליו להתחשב בנקודות הבאות: ראשית, איננו מודאגים רק מהגרעין אלא גם מהטילים הבליסטיים ומהמדיניות האזורית של איראן; שנית, הדרך היחידה להתקדם היא הסדרים מדיניים-דיפלומטיים. יש לתת לאיראן תמריצים להיות בטווח הארוך חלק ממרחב של יציבות ושגשוג; שלישית, אחד הכישלונות של ה-JCPOA היה העדר הקול האזורי. הצהרת מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לגבי הצורך במעורבות ישראל ומדינות האזור בגיבוש המדיניות מול איראן חיונית וחשובה".

ג'ו ביידן איראן האיום האיראני הגרעין האיראני הסכם הגרעין האיראני בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד