כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

המערכת הפוליטית בבריטניה גועשת

שבועים לבחירות בממלכה המאוחדת, והמערכת הפוליטית נכנסה לסחרור, כשלפתע החל סוס אלמוני יחסית להוביל במרוץ. • וגם: האם סוף סוף יש תשובה לשאלה: מי קדם למי, הביצה או התרנגולת?

בראון (משמאל) וקמרון
בראון (משמאל) וקמרון

שבועיים לפני הבחירות בבריטניה, והדרמה בשיאה: מערכת הבחירות שנדמה כי החלה לפני 3 שנים עם כניסתו של גורדון בראון לנעליו הגדולות של קודמו בתפקיד טוני בלייר, ואשר למעט רגעי מתח אחדים בשיאו של המשבר הכלכלי, נכנסה למין רוטינה רדומה, שסופה הכולל את ניצחונה של המפלגה השמרנית, ושל מנהיגה הכריזמטי דיוויד קמרון ידוע מראש, ניעורה השבוע לחיים.

בבריטניה, מתחרות באופן מסורתי 2 מפלגות על השלטון, מפלת הלייבור, ומפלגת השמרנים. בראשית שנות התשעים, הדיח מנהיג הלייבור דאז טוני בלייר, את השמרנים מהשלטון, והוביל את מפלגתו לרצף ניצחונות ולשנים ארוכות של אחיזה ברסן השלטון.

לאחר למעלה מעשור כראש ממשלה, פינה בלייר את מקומו, לחבירו למפלגה, גורדון בראון שהחל מייד להידרדר בסקרים. כשלמעט בנקודת זמן אחת, בשיאו של המשבר הכלכלי, בה נדמה היה כי הבריטים מעדיפים את עורמתו הכלכלית האפרורית של בראון על פני הכריזמה של קמרון, הובילה המפלגה השמרנית בסקרים לאורך כל הדרך.

אלא שהשבוע שחקן חדש נכנס לזירה: מנהיג המפלגה השלישית בממלכה, הליברל-דמוקרטים, ניק קלג ניצח את קמרון ובראון בעימות טלוויזיוני, והפך לשם החם של מערכת הבחירות. מאז העימות סקרי דעת קהל מראים שהוא ומפלגתו הליברל-דמוקרטית עוברים את הלייבור ומתמקמים במקום השני, וזאת 16 ימים בלבד לפני הבחירות. בהתאם לסקר שנערך על ידי ה"גרדיאן" ושתוצאותיו התפרסמו אתמול, קמרון מוביל עם 33%, אך קלג רודף אחריו עם 30% ואילו בראון נותר במקום השלישי עם 28%.

מערכת הבחירות ההולכת ומתחממת גררה אחריה תופעות ביזאריות למדי. אמש כשבועיים לפני הבחירות בבריטניה, נעצר סטודנט בן 16 לאחר שהשליך ביצה לעבר מנהיג השמרנים, דייוויד קמרון. הביצה פגעה בכתפו של קמרון, שנאם בפני תלמידים במכללה בעיר סאלטש, מחוז קורנוול.

יום קודם, הופתע קמרון על-ידי כתב ה"דיילי מירור" שהיה מחופש לתרנגולת צהובה, שעקבה אחריו בעת שסייר ערב הבחירות בטאמוורת', שבמרכז אנגליה.

קמרון קישר בין שני האירועים והתלוצץ: "עכשיו אני יודע מה הגיע קודם - התרנגולת, לא הביצה". קמרון התייחס לאמירתו של הזורק כי זו רק הביצה הראשונה בקמפיין ואמר. "אנו מבקשים מאנשים להתנהג כמו שצריך ולא להתנהג כך", ציין.

עדי ראייה ציינו כי קמרון, שהגיע בחולצה לבנה ומעומלנת להרצות בפני הסטודנטים, נותר קר רוח ופילס את דרכו החוצה מהאולם. עוד צוין כי אף שהביצה פגעה בכתפו של קמרון, איש הביטחון שלו ספג את מירב הפגיעה.

צפו בקמרון ובביצה



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד