י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

צדקנים, הוקיעו את שורפי הדגלים! • דעה

לאחר ההתקפה הברוטאלית של גבי גזית על הציבור החרדי, יצחק נחשוני דווקא חושב ששורפי הדגלים, הם האנטישמים האמיתיים, שעליהם חל דין 'רודף' • "יש להקיא אותם", הוא קובע • לא תבנה גזית

גבי גזית. רודף את עצמו
גבי גזית. רודף את עצמו

גבי גזית הוא אדם נאלח, מסית, נבל שמנבל פיו ומטנף אזני מאזיניו. בכך אין כל ספק.
אבל אסור לעשות ממנו 'אישו'. אסור להציג אותו כמייצג מישהו או משהו. אסור לנו לחטוא בחטא ה'הכללה' שהוא חוטא בו ואפילו רק לחשוב שיש עוד יצור שפל כמוהו.

גזית המסית: אנטישמיות אירופית ב-103 • גפני ואליטוב התלוננו

לא כל מי שדומה לו חזותית, ואפילו לא כל מי שיש לו פה מלוכלך כמו זה שלו, אוחז בחוסר דעתו ואין סיבה לתייגו מעבר למתרס ומחוץ למחנה. זה עלול עוד, חלילה, להגשים את עצמו, גם אם במהלך איטי, ולעוות את המציאות שלפיה רוב מוחלט של הציבור בישראל, ולא משנה לאן הוא משתייך, סולד מהדברים שהוא השמיע נגד החרדים. זה בשום פנים ואופן לא אנחנו והם, אלא כל עם ישראל והוא.

אבל גם במה שנוגע אליו עצמו, אחרי התעשתות של מספר שעות, אני לא מוכן להצטרף לאלה המזהים בדבריו מהבוקר זרעים של 'אנטישמיות'. 'הכללה', גם אם היא נעשית מתוך ראש מעוות ומרושע, פה מלוכלך ועם ביטויים הלקוחים ממוקדי הטינוף המצחינים ביותר, היא חטא חמור, אולי אפילו פשע, אבל אין בינה לבין עלילותיהם של האנטישמים ולא כלום.

עם כל הגועל, התיעוב, המיאוס, הסלידה ושאט הנפש מהריר שנטף מפיו של גזית, חמישים שנה ויותר אחרי שמסיבות אישיות ינק חלב אם של אשה חרדית שאת בניה כינה היום "עלובים ובהמיים", הוא אינו מאיים על עצם קיומנו ואינו מערער כמלוא נימה את דבקותנו במה שאנחנו מאמינים בו ובמה שאנחנו.

כלפינו אין לגזית דין 'רודף', אלא רק כלפי עצמו.

לעומתו, הפרובוקטורים לוחצי ידיו של אחמדניג'אד, שקבעו את יום ה' באייר לחגוג בו בשריפת הדגל ל'מולך', בדיוק כפי שאחינו הטועים קבעו לעלות בו באש פרגיות וכנפיים, להם יש כלפינו 'דין רודף'. הם הבעיה האמיתית שלנו.

הם שמספקים את הנשק שבו מטווח גזית באיוולתו את כל החרדים, הם שמכפישים את שמנו, משחירים את פנינו, הם שמפיצים את דיבתנו, והגרוע מכל מספקים אמתלה להכליל אותנו עמם. הם שמדביקים לנו את כינויי הגנאי " עלובים, בהמיים עלוקות, ותולעים", הם האנטישמים האמיתים המאיימים על עצם קיומנו.

עד שלא נקיא אותם מתוכנו לא עומדת לנו הזכות לגנות את גזית. אחר כך נראה, אולי גם הוא ישתכנע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד