כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

פוליטיקאית בלגית: "באושוויץ אין כלום"

סערה חוצת יבשות בעקבות התבטאויות ציניות וחסרות לב של פוליטיקאית הטוענת: "באושוויץ אין כלום, את הצריפים יכלו האמריקאים לבנות אחרי המלחמה" וגם: "הביקור באושוויץ לא עשה לי כלום בלב"

אושוויץ: אין שם כלום??
אושוויץ: אין שם כלום??

סערה בבלגיה: הרוחות בקהילה היהודית בבלגיה, סוערות בעקבות התבטאות המעלה ניחוחות אפלים של הכחשת שואה, מפיה של פוליטיקאית בכירה.

ראשיתו של הסיפור ביוזמתו של ראש עיריית Sint-Truiden במסגרת פרויקט להעמקת תודעת השואה במערכת החינוך בעיר, לתחרות כתיבת חיבורים בנושא השואה בין ילדי העיר, כשהזוכה יזכה במסע למחנות ההשמדה בפולין, לחזות מקרוב ולהצטמרר על רמץ אפרם של מיליוני יהודים שעל בסערה השמיימה.

אך הייתה מי שיוזמה זו לא מצאה חן בעיניה. הפוליטיקאית מרלין גוורלס בחרה להתקיף את היוזמה, והתקפתה גילתה צד אפל באישיותה "הייתי באושוויץ לביקור עם ילדי" אמרה בציניות מקפיאה "ואין שם כלום, כלום.. יש שם צריפים ריקים.. את הצריפים יכלו גם האמריקאים לבנות בסיום המלחמה".

"הביקור הזה, לא עשה לי שום דבר" הוסיפה הפוליטיקאית חסרת הלב. בהמשך תקפה גוורלס, את היוזמה להעמקת תודעת השואה באופן כללי ואמרה "המלחמה נגמרה מזמן.. למה אנחנו לא יכולים פשוט להפוך את הדף על הפרק הזה בהיסטוריית העולם.. הרי היום מי שהפך לקורבנות אלו הפשיסטים עצמם".

הסערה המתחוללת בעקבות דבריה של הפוליטיקאית, עצומה, וגינויים מכל עבר מופנים אליה, אולם נדמה שהיא אינה מתרגשת.

זעם מיוחד עוררו דבריה בקרב קרובי ניצולי השואה, בהם כאלו המכהנים בתפקידים בכירים בפוליטיקה הבלגית "דודי נרצח שם. איך היא יכולה לומר שאין שם כלום?!" זעם אחד מהם.

"הנסיעה לאושוויץ, מרגשת ומעמיקה את הצורך בסבלנות" מסר ראש העיר והוסיף "כאשר באים לאושוויץ לאחר תהליך הכנה ולאחר שמסתכלים לניצולים בעיניים, אי אפשר שלא להתרגש ולהשתנות".

קישורים:
מקור
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד