ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סאגת הקנסות

החרדים התקפלו לדרישת הליכוד; גנץ מתעקש

נגררים: למורת רוחו של רה"מ נתניהו ובניגוד להתחייבויות, למרות שאיפשר לחוק הקנסות להגיע לדיון דווקא בוועדת חוקה שבשליטת החרדים, הוא עדיין לא עבר בקריאה שניה ושלישית | ברקע הלחצים הרבים, החרדים התקפלו והסכימו ל'מתווה זוהר' שיאפשר צווי סגירה למוסדות

החרדים התקפלו לדרישת הליכוד; גנץ מתעקש
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

למרות ההתחייבות שהעניקו בסיעות החרדיות לראש הממשלה להעביר את חוק הקנסות בוועדת החוקה אתמול, המחלוקות גמרו לעיכוב, ובלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחקים את ראשי הסיעות להתקפלות בנושא.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', בעקבות הזעם של גפני על ראש הממשלה, בליכוד שינו כיוון ותמכו בעמדת החרדים להעביר את חוק הקנסות לדיון בוועדת החוקה בשליטת החרדים, תוך שהחרדים מתחייבים לקדם את החוק במהירות.

אמש התכנסה במשך שעות ארוכות ועדת החוקה אך במהלכה התפוצצו השיחות בין החרדים לליכוד וכחול לבן, וגם כאשר הושג הבנות כי הקנס יעלה ל 10,000 ש"ח אך יינתן רק בהפרה חריגה ורק על ידי קצין בדרגת סגן ניצב. החרדים ביקשו להסיר את הסעיף שמאפשר להוציא 'צווי סגירה' למוסדות.

מנגד, בליכוד התעקשו על הסעיף, ולאחר דין ודברים ממושך הציע מיקי זוהר הצעת פשרה, כי צווי הסגירה יינתנו עם התראה של 48 שעות ורק לאחר שניתן להם כבר דו"ח או שתיים.

החרדים כאמור, התעקשו להסיר את הסעיף, אלא שבעקבות לחץ של ראש הממשלה ששוחח עם ראשי המפלגות החרדיות והעלה את החשש מהאיום של כחול לבן כי הם לא יתמכו בסגר שעלול לפקוע - בעקבות כך התקפלו החרדים והסכימו למתווה זוהר לצווי הסגירה.

הבוקר בשעה 10:00 תתכנס הוועדה לאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית ובשעה 16:00 תתכנס מליאת הכנסת לאשר את החוק סופית, כאשר בכחול לבן הבהירו אמש כי הם לא מתכוון להתפשר ומבקשים להעביר את החוק ככתבו וכלשונו כפי שעבר בקריאה ראשונה בכנסת ושהוביל לזעם של החרדים.

חכים חרדים ועדת חוקה קנסות קורונה מיקי זוהר ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד