י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לשון הרע חמור

פרץ נגד מיכאלי: התראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים

מיכאלי תקפה את עמיר פרץ והאשימה אותו שביצע מניפולציה וגרע מאלפי מצביעי העבודה את היכולת להצביע, פרץ לא נשאר חייב והגיש התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד מיכאלי בגין לשון הרע

פרץ נגד מיכאלי: התראה טרם נקיטה בהליכים משפטיים
עמיר פרץ צילום: פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, משיב מלחמה נגד מרב מיכאלי שגרמה לו לעזוב את מפלגת העבודה והוא שלח אליה התראה דחופה טרם נקיטה בהליכים משפטיים בגין דברי לשון הרע חמורים, על ידי עורך הדין איתן לירז.

העילה לתביעה הוא סרטון בו תקפה מיכאלי את פרץ, בין שלל האמירות בסרטון, נאמרו על ידי מיכאלי הדברים הבאים, אשר מהווים לטענת פרץ ועורך דינו סדרה של דברי לשון הרע: "אלפים של חברות וחברי מפלגת העבודה פשוט נגרעו מספר הבוחרים ...  פשוט לא נתנו להם להצביע. זה אחרי שפרץ נלחם בפריימריז האלה. ניסה למנוע אותם בכל מחיר ... הוא מנסה למנוע מכן ומכם ללכת להצביע. אל תתנו לו. אל תתנו לו לקחת לנו את הבית ... אל תתנו לכל הדברים והמכשולים האלה שפרץ והאנשים שלו שמו בכוונה כדי למנוע מכם להצביע. אל תתנו להם לנצח. אל תתנו להם לקחת לנו את המפלגה. אל תתנו להם לעשות את זה".

"הפרסום האמור מהווה לשון הרע, כהגדרת המונח בחוק איסור לשון הרע. מדובר בהאשמות חמורות שהינן דברי הבל ורשע, דברים שאינם אמת", מדגיש לירז, ומציין: "ברי, כי לא יכולה לעמוד לך הגנת תום הלב – שכן הדברים הינם דברי שקר ובלע, שמטרתם הברורה הנה לפגוע בשמו הטוב של מרשנו; ולא כל הגנה אחרת הקבועה בדין. עוד למותר לציין, כי הפרתו של חוק איסור לשון הרע כוללת בחובה גם סנקציות פליליות, ודי באלו כדי ללמד על חומרת הדברים".

בכתב ההתראה מציין עורך הדין: "הפרסום זכה להד תקשורתי רחב, וזאת, בין היתר, בשים לב לכך שלעמוד הפייסבוק שלך ישנם למעלה מ- 150,000 עוקבים; צפו בו עשרות אלפי אנשים שסימנו חיבוב - like לפרסום; ומאות אנשים הגיבו לפרסום. עובדות אלה מעצימות את הפסול במעשיך, ומחריפות את הפגיעה בשמו הטוב של מרשנו".

עורך הדין איתן לירז דורש לסיום: "אשר על כן, ונוכח האמור לעיל, הנך נדרשת בזאת, לאלתר ולא יאוחר מ- 24 שעות ממועד קבלת מכתבנו זה, היינו עד לא יאוחר מיום 28 לינואר 2021, בשעה 18:00, לפעול, כדלהלן: להסיר את הסרטון מדף הפייסבוק שלך, כמו גם את יתר הפרסומים שבוצעו על ידך, אם וככל שבוצעו, ובכל אמצעי תקשורת שפורסמו; וכן לפרסם, בתיאום מוקדם עם מרשנו, באמצעות הח"מ, תיקון או התנצלות, אשר יפורסמו במקום, במידה, בהבלטה, בתפוצה ובדרך בה פורסם הפרסום הדיבתי דלעיל, במסגרתו תחזרי בך מכל דברי לשון הרע האמורים לעיל".

"היה ותבחרי להתעלם מדרישת מרשנו כאמור לעיל, כי אז ייאלץ מרשנו לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על פי כל דין כדי להגן על זכויותיו, לרבות פנייה לערכאות משפטיות, במסגרתה תוגש נגדך, ללא כל התראה נוספת, גם תביעה כספית לפיצוי מרשנו בכפל הפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק בגין הפרסום, וזאת גם בשל כוונתך הברורה לפגוע במרשנו, ולמצער תיתבעי לשלם למרשנו את הפיצוי הסטטוטורי הקבוע בחוק. ברי, כי מרשנו אף יראה בך כאחראית הבלעדית לכל נזק ו/או הוצאה שייגרמו לו בשל התנהלותך המתוארת לעיל" הזהיר לסיום.

עמיר פרץ מרב מיכאלי תביעה מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד