י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תורה שהיא סם מוות"

הח"כית מכחול לבן תקפה את החרדים וספגה

למרות שעדיין לא הושג הסכם בין החרדים, הליכוד וכחול לבן לגבי חוק העלאת הקנסות, התקיים דיון סוער בוועדת החוקה בנושא. חברת הכנסת של כחול לבן, תהלה פרידמן, תקפה בצורה קשה את החרדים: "יש לכם תורה שהיא סם מוות". ח"כ יעקב אשר השיב לה

הח"כית מכחול לבן תקפה את החרדים וספגה
יעקב אשר ואיתן גינזבורג צילום: באדיבות המצלם

ועדת החוקה דנה גם בשעה זו (רביעי) בחוק הקנסות שאמור לעלות בקרוב לאישור סופי במליאת הכנסת, כשטרם הושגו הסכמות בין החרדים, הליכוד וכחול לבן. בנתיים, בוועדה התנהל דיון סוער ועימות בין יו"ר הוועדה יעקב אשר לנציגת כחול לבן תהילה פרידמן.

חבר הכנסת יעקב אשר אמר במהלך הדיון: "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל. יש בתוך זה מיליון בעלי עסקים שאתם דופקים אותם בשם הפופוליזם. אם אני מביא עכשיו אישור מביבי לרוטציה אתם קמים והולכים, צבועים, צבועים. דופקים את כל העסקים הקטנים, צבועים. יאיר גולן אומר דברים שאני לא אוהב אבל הוא לפחות עקבי".

חה"כ איתן גינזבורג מכחול לבן הגיב לאשר: "שוטר מגיע ורואה הפרה ואז צריך להתקשר לקצין בדרגת רב-פקד? אתם רוצים לאיין את כל המנגנון של החוק הזה". חה"כ תהלה פרידמן כחול לבן הוסיפה: "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים. המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל".

חברת הכנסת פרידמן הוסיפה ותקפה את החרדים ועולם התורה באופן קשה: "ניסו לרצוח ברכבת הקלה ואתה מגן על האנרכיסטים האלו. חז"ל אומרים על לימוד תורה זכה-נעשית לו סם חיים, לא זכה- נעשית לו סם מוות. יש לכם תורה שהיא סם מוות", אמרה פרידמן.

היו"ר אשר תקף בתגובה: "לא שמעתי אותך מדברת על אחוז הרציחות בציבור החרדי לעומת ציבורים אחרים. קיבלנו על עצמנו את הדיל במחאה גדולה ובאחריות. יש פה רצח אופי ולא אשתמש במעמדי כדי לזרוק את זה לפח", אשר ציין כי, "הסכמנו להעלאת הקנסות למרות שזה פופוליסטי כי אם הייתה אכיפה סיסטמתית היינו במקום אחר".

יעקב אשר ועדת חוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד