כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

'מורשה' ו'הגחלת' מתאחדים

איחוד בעולם התקשורת החרדי: שני השבועונים הפונים לקהל היעד שאינו מכניס לביתו עיתונים העוסקים בפוליטיקה - 'מורשה' הטרי ו'הגחלת' הוותיק מעט יותר - מתאחדים • ומה יקרה עם אנשי הצוות?

'מורשה' ו'הגחלת' מתאחדים

איחוד מפתיע בתקשורת החרדית: שני השבועונים 'הגחלת' ו'מורשה' יופיעו, החל מבעוד שבועיים, תחת מותג אחד - 'מורשה' - בו יכתבו טובי הכותבים של שני העיתונים, זאת לאחר שעל פי ההסכם שנחתם בין הצדדים, 'הגחלת' הוציא-לאור השבוע את גיליונו האחרון.

שני השבועונים התחרו ביניהם על קהל יעד אחד: עשרות אלפי הבתים בציבור החרדי, שאינם רוצים לחשוף את ילדיהם לנושאי פוליטיקה בוערים ולנעשה בביצה הפוליטית החרדית.

השבועון 'מורשה' החל את דרכו כדו-שבועון 'עולם החסידות', שבערב פסח האחרון החליף את שמו ל'מורשה' והפך לשבועון. המודל לפיו הוקם העיתון, התבסס על תוכנית שגובשה במשך למעלה מחצי שנה, לפיה יכלול העיתון תכנים בעלי עניין עבור כלל הציבור החרדי, ו"בלבד שיהיו אלו תכנים 'נקיים' בהגדרה מחמירה, הכוללת 'ניקיון' מפוליטיקה ומבחישה בנעשה במרחב הציבורי", כהגדרת אחד מעורכי העיתון.

אלא ששלושה חודשים לפני שמורשה יצא לדרך במתכונתו החדשה, החל לצאת לאור שבועון אחר - 'הגחלת' אותו ערך והוציא-לאור, הרב חנוך ברסלר, עורך לשעבר ב'עולם החסידות'.

איש העסקים שהשקיע ברכישת 'עולם החסידות' ובתוכניות להופכו לשבועון, החליט להמשיך בתוכנית שגיבש, למרות התחרות על אותה נישת קוראים.

מסיבות, שלדברי המעורבים בעניין אינן כלכליות, החליטו שני הצדדים להיכנס למשא ומתן על איחוד בין שני השבועונים. מחד, 'הגחלת' שצבר לעצמו במהלך החודשים מספר מנויים מכובד, ומאידך 'מורשה' שנתמך כלכלית על-ידי משקיע בעל ממון.

בתום משא ומתן, שנמשך למעלה מחודש, החליטו הצדדים על איחוד, במסגרתו רכש הבעלים של מורשה את הגחלת. לפי ההסכם השבועון המשותף יופיע תחת המותג 'מורשה'.

האיחוד בין השבועונים יתבטא בשילוב טובי כותבי הגחלת במערכת מורשה, ובהפיכתו של מו"ל ועורך הגחלת, חנוך ברסלר, לעורך בכיר, לצד אברהם דב גרינבוים עורך מורשה.

מנויי הגחלת עתידים, לפי ההסכם, לעבור כמקשה אחת למורשה, כשגם מנויי 'עולם החסידות' לשעבר, מצטרפים למנויי השבועון המאוחד.

העסקת כותבי שני השבועונים תיפתר, לדברי נחום ברזסקי, שושבין האיחוד, והוגה המודל של 'מורשה', על בסיס איכות. לדבריו, "עורכים בעלי ותק וידע רב בכתיבה יבחרו את טובי הכותבים משתי מערכות השבועונים, ואלו ימנו על צוות הכותבים של השבועון המאוחד. כך גם לגבי יתר עובדי המערכות".

ברזסקי מדגיש, כי המוטיבציה לאיחוד לא הייתה השאלה הכלכלית, ואפילו לא שאלת התחרות בין השבועונים. לדבריו, "המטרה שעמדה לנגד עיני שני הצדדים הייתה דווקא מניעת מחלוקת".

השבועון המאוחד ייצא-לאור בעוד שבועיים, כאשר אז ישולבו בו מדורי הגחלת, שחדל להופיע.

השבועון המאוחד ימשיך במסורת שני השבועונים, לפיה במקביל לשמירת רף גבוה של עניין ותכנים, לא יעסוק השבועון בפוליטיקה, ולא יכלול לשון הרע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד