י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות שהכחישה תחלואה

גנבה נתונים ממדענים: צפון קוריאה בודקת חיסון משלה לקורונה

למרות שטענה כי אין במדינתה מקרים של נגיף הקורונה, קוריאה הצפונית החלה בפיתוח חיסון משלה נגד נגיף הקורונה, לפי הדיווח באמצעות נתונים שגנבה ממדענים זרים

גנבה נתונים ממדענים: צפון קוריאה בודקת חיסון משלה לקורונה
פסל של קים ג'ונג און בצפון קוריאה צילום: pixabay

למרות טענותיו של המנהיג העליון הדיקטטור, קים ג'ונג און כי הרפובליקה המבודדת לא רשמה ולו מקרה אחד של קורונה, מדענים קוריאנים בודקים את החיסון שלהם על אנשים עם תסמינים.

על פי הדיווח באתר "דיילי NK" שבסיאול, מדענים מאוניברסיטת קים איל סונג משתמשים במידע שנאסף באמצעות "פעילויות פריצה" במכון מחקר ביולוגי.

טענות על פריצה מצד צפון קוריאה צצו במערב בשנה שעברה לפני שהחיסונים הנמצאים כיום בשימוש באירופה ובארה"ב שווקו. המקור מצפון קוריאה אמר כי מפלגת השלטון הקימה יחידת מומחים בשם "לשכת 325" המוקדשת לפריצות למכוני ניסוי כדי להביא מידע על חיסונים.

לא ברור כיצד יעבוד ניסוי חיסונים המוני כאשר משטרו של קים טוען כי "הנגיף אינו מסתובב במדינה" וזאת לאחר סגירת הגבול עם סין בשנה שעברה. ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי צפון קוריאה חשודה כבר תקופה בניסיון לגנוב סודות חיסונים, חברת 'מיקרוסופט' טענה בנובמבר האחרון כי צפון קוריאה עומדת מאחורי ניסיונות התקפות סייבר רבות.

מיקרוסופט הפנתה גם אצבע מאשימה לעבר קבוצת פריצות רוסיות הנתמכות על ידי המדינה, ארה"ב טענה כי סין ניסתה גם לפרוץ ליצרני חיסונים. דרום קוריאה הזהירה כי יתכן שהנגיף מסתובב בצפון, בגלל הגבול המשותף עם סין שבה התחילה המגיפה.

צפון קוריאה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד