י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פינדרוס או גפני?

המו"מ בין 'דגל' ל'אגודה': חילוקי דעות בתוך המפלגה הליטאית

במהלך הדיון שנערך השבוע בנוגע בין נציגי אגודת ישראל ודגל התורה במטרה למצוא נוסחה שתוסכם על שני הצדדים לגבי המחלוקות סביב המיקומים הרשימה ובחירת התפקידים, נתגלו חילוקי דעות פנימיים בתוך אגודת ישראל בין מחנה גפני והתפקיד למחנה פינדרוס והמקום ה-7

המו"מ בין 'דגל' ל'אגודה': חילוקי דעות בתוך המפלגה הליטאית
חברי סיעת דגל התורה צילום: באדיבות המצלם

ביום שני השבוע נועדו סגן השר אורי מקלב וסגן השר מאיר פרוש יחד עם מנכ"לי המפלגות, משה שיפמן וחנוך זייברט כדי לדון במחלוקות לגבי סדר הרשימה ובחירת התפקידים ביהדות התורה, במהלך הדיון טרם הושגו הבנות, אך נחשפו חילוקי הדעות בתוך הרשימה.

הדיון הצטמצם לשאלה: האם הקדנציה החולפת נחשבת לקדנציה מלאה או לא ואז משאירים את סדר הרשימה כפי שהיה ודגל מקבלת את הפקיד הראשון. הדיון מגיע מאחר שעל פי הסיכום לאחר הקדנציה הרכב הרשימה מתחלף, כך שדגל התורה יעמדו בראש הרשימה ובמקומות האי זוגיים ואילו אגודת ישראל תבחר את התפקידים הראשונים.

כפי שדיווחנו, הקרב הוא על ראשות ועדת הכספים, כשגם יו"ר דגל התורה משה גפני וגם יו"ר אגודת ישראל יעקב ליצמן לוטשים לו עיניים לתפקיד, כאשר קיום ההסכם ושינוי הסדר יוביל לכך שיצחק פינדרוס ירוויח ויתקדם למקום השביעי ואייכלר ידחק למקום השמיני והספק ריאלי ואז יצטרך את חסדיהם של המתפטרים בחוק הנורבגי.

בשתי הסיעות קיימות חילוקי דעות, בעוד מובן כי באגודת ישראל סגן השר פרוש וישראל אייכלר יידרשו להשאיר את ההסכם כדי לוודא את מקומו של אייכלר בכנסת הבאה, בדגל התורה גם שם קיימים חילוקי דעות: חבר הכנסת יצחק פינדרוס דורש לקיים את ההסכם ולהחליף את סדר המקומות כדי להבטיח את מקומו במקום השביעי, ואילו סגן השר אורי מקלב מנגד רוצה להשאיר את הסדר הקיים, כך שלאחר הבחירות תינתן לו הזכות לבחור תפקיד קודם סגה"ש פרוש.

מי שעומד בתווך הוא יו"ר דגל התורה גפני, שעל פי בכירים במפלגה מעדיף לצדד בעמדת מקלב ולשמור על הסדר הקיים כדי להבטיח לעצמו את ועדת הכספים גם לאחר הבחירות, אלא שיש מי שפועל בסביבתו כדי להבטיח דווקא את מוקמו של פינדרוס בכנסת הבאה, על פני ועדת הכספים של גפני.

בדגל התורה מעלים דרישה שגפני יעמוד גם בראש הרשימה וגם יבחר תפקיד, כאשר ליצמן מתנגד לה, בעוד בציר פרוש ואייכלר תומכים בדרישה בתנאי שהמקום השביעי יישאר בידי אגודת ישראל ואייכלר.

בדגל התורה שולפים היום (רביעי) קלף נגד אגודת ישראל ומאיימים בריצה עצמאית, כאשר לטענת גורמים במפלגה אגודת ישראל הופכת לנטל עם ההתנהלות שלהם בתקופת הקורונה ובעניין חוק הגיוס. לטענת הבכירים, "הם מבריחים מצביעים".

דגל התורה משה גפני ועדת הכספים יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד