י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חדש בבית שמש

בין הרי ירושלים לשפלת יהודה: הבשורה הרוחנית של 'שובה ישראל'

ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, הורה לתלמידיו להקים בתי מדרש ולהגביר את אור התורה • לעשרות בתי המדרש בישראל - נוסף בית מדרש חדש בעיר בית שמש • "להרבות אהבת חינם"

בין הרי ירושלים לשפלת יהודה: הבשורה הרוחנית של 'שובה ישראל'
בית מדרש שובה ישראל צילום: באדיבות המצלם

כשברקע נגיף הקורונה: בשורה חדשה מבית 'שובה ישראל' בנשיאות ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. ביממה האחרונה, השיקו תלמידיו של הרב פינטו, בית מדרש חדש בעיר בית שמש, המצטרף לעשרות בתי המדרש של 'שובה ישראל' בארץ ובעולם.

כזכור, הרב יאשיהו פינטו הורה לתלמידיו להרחיב את עמודי התורה ואת בתי המדרש של 'שובה ישראל', דווקא בתקופת מגיפת הקורונה, שקול התורה הולך ומתמעט. בעקבות ההוראה, נפתחו בתי מדרש רבים שהפכו למוקד תורני רב השפעה, אשר משמש רבים מכל העדות והחוגים לתורה ולתפילה.

"בשבח והודיה לה׳ יתברך, בית מדרש חדש בעיר בית שמש, לכבודו של בורא עולם, על שם הרועה הנאמן משה רבנו ע"ה בנשיאות מורנו ורבנו הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א. שובה ישראל עד ה׳ אלוקיך", נכתב בהודעה הרשמית של 'שובה ישראל.

בראש בית המדרש החדש שממוקם ברחוב יצחק רבין 19 בבית שמש, עומד עתה הרב דניאל בן עמי - מרבני 'שובה ישראל', שם הוא ימסור שיעורי תורה וחיזוק לקהל הרחב, בדגש על נוער הצמא לדבר ה'.

"בית המדרש החדש ממוקם בלב שכונת מגורים גדולה, והוא כבר מושך אליו רבים מהאוכלוסייה שאין להם מקום קבוע להתפלל מפאת העובדה ששאר בתי הכנסת מרוחקים", מספר אחד מגבאי בית המדרש, "בעזרת ה', מהמקום יצא בעתיד הרבה גמילות חסד לנזקקים וחלוקת ספרים לזיכוי הרבים. המטרה שלנו היא אחת: להרבות אהבת חינם בין כל הרבדים של עם ישראל".

כידוע, את אימפריית התורה והחסד מנהיג האדמו"ר הרב פינטו ממקום מושבו במרוקו, שם כאמור הוא משמש כראש אבות בתי הדין וכאחראי על הכשרות היהודית במדינה כולה. הרב פינטו מוסר שיעורי תורה ומוסר המשודרים לאלפים מכל העולם ברשתות החברתיות ובאתרים הנבחרים.

כמו"כ, בימים אלו - ימי השובב"ים, משגר הרב פינטו בכל יום אגרות חיזוק והכוונה לאלפי תלמידיו מהארץ ומהעולם, שבהן הוא משרטט את הקו של דרך הבעל שם טוב החדשה, שאחריה צועדים רבבות, ושכוללת את לבישת השק כפי שעשו אבותינו בעת צרה וקריאת ספר דברים בשבת.

הרב יאשיהו פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!