י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחוזק התיאום עם הרבנים

ראש העיר התנצל בפני הרב על הדברים שאמר לגבי בדיקות קורונה

לאחר שקרא לחרדים להתחסן ואיים לסגור את בתי הספר: ראש העיר נפגש עם הרב במתחם הבדיקות כדי להרגיע את הרוחות, הרב התייחס לאנטישמיות הגדולה שיש סביב היהודים, ראש העיר אמר כי הדברים היו צריכים להיעשות בצורה אחרת, ומהלכים רגישים צריכים להיות בתיאום עם הרבנים

ראש העיר התנצל בפני הרב על הדברים שאמר לגבי בדיקות קורונה
ראש עיריית אנטטורפן עם הרב שיף צילום: באדיבות המצלם

ראש עירית אנטוורפן, באר דה ובר, נפגש עם רבה של קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן, הגאון הרב אהרן שיף אב"ד קהילת מחזיקי הדת אנטוורפן, במתחם בדיקות קורונה, הרב הגיע למקום לעקוב אחר מצב הקהילות, שם היה גם ראש העיר, הצדדים ניסו להרגיע את הרוחות על רקע איומים של ראש העיר לסגור את מוסדות החינוך החרדיים אם התלמידים לא יעברו בדיקת קורונה.

ראש העיר התנצל בפני הרב על הדברים, הרב התייחס לאנטישמיות הגדולה שיש סביב היהודים, ראש העיר אמר כי הדברים היו צריכים להיעשות בצורה אחרת, ומהלכים רגישים צריכים להיות בתיאום עם הרבנים לפני שיוצאים בהודעות בומבסטיות, הרב אמר לראש העיר כי חייבים להוריד את מפלס האנטישמיות, וחייבים לוודא שלא מאשימים את היהודים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ראש עיריית אנטוורפן, בארט דה ובר, בהתבטאות קשה כלפי החרדים. בראיון לתקשורת הבלגית אמר: "הקהילה החרדית מסתכנת בגל של אנטישמיות נגדה בגלל שהיא לא מצייתת למגבלות הקורונה, הם הולכים עם ההיגיון שלהם, אבל את ההשלכות אני רואה בתיבת הדואר שלי, וזה מפחיד".

האחראי על תיק הבריאות בעירייה, פונס דושאטו, איים להטיל סגר על השכונות החרדיות אם החרדים לא ייבדקו.

דושאטו נימק את החלטת ראש העיר והשווה למישהו שמסרב לבדיקת אלכוהול, "אם אתה מסרב לבדיקה סימן שאתה מסתיר משהו".

הקהילות החרדיות באנטוורפן יצאו למבצע בדיקת קורונה, הרשויות עודדו את בתי הספר ואת ההורים לבצע לתלמידים בדיקות, כדי שלא יאלצו לסגור להם את מוסדות החינוך.

אנטוורפן הרב שיף חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד