י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
איום חמור וממשי

שיתו"פ בנושאי הסביבה עם הממשל האמריקאי החדש

במשרד להגנת הסביבה נערכים לעבודה משותפת עם הממשל האמריקאי החדש. השרה להגנת הסביבה ברכה את הנשיא ג'ו ביידן וצופה המשך שיתוף פעולה פורה בין המדינות בנושאים סביבתיים - ובעיקר בנושא משבר האקלים, הקרוב ללבו של ביידן שאף הספיק כבר להורות על חזרתה של ארה"ב ל'הסכם פריז'

שיתו"פ בנושאי הסביבה עם הממשל האמריקאי החדש
הנשיא ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

לפי הצהרות של הנשיא ה-46 של ארה"ב ג'ו ביידן במהלך תקופת הבחירות כמו גם הצעדים שכבר נקט בימים הראשונים לתפקידו, ממשל ביידן צפוי להתייחס למשבר האקלים כאל איום חמור וממשי – לסביבה, לבריאות, לקהילות, לביטחון הלאומי ולרווחה הכלכלית, וכאל האתגר הגדול ביותר העומד בפני האנושות.

מבין הצווים הנשיאותיים והוראות ממשל שהנשיא ביידן חתם עליהם בימים הראשונים, נכללו הודעת ארה"ב על חזרתה להסכם פריז על שינוי אקלים, שתיכנס לתוקף כעבור 30 יום ב-19 בפברואר 2021. הנשיא הנכנס גם חתם על הוראה לסוכנויות הממשל לבחון את כל הפעולות שנקט הנשיא הקודם, אשר לדעת הסוכנויות פוגעות בסביבה ואינן מבוססות על המדע הטוב ביותר ואף הורה לעדכן סטנדרטים על מנת להתמודד עם שינוי אקלים. בנוסף, ביידן חתם על צו לביטול רישיון לצינור הדלק מקנדה לארצות הברית - Keystone XL Pipeline.

החלטות אלה מאותתות לא רק על מדיניות אקלים חדשה אלא גם על החובה שכל זרועות הממשל יישרו קו עם מדיניות זו ולא יקשו על יישומה. גישתו של הנשיא ביידן עולה בקנה אחד עם גישת השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, ותואמת את מדיניות המשרד להגנת הסביבה הישראלי, כפי שבאה לידי ביטוי בהצעת המחליטים שמקודמת בימים אלה ליעדי אקלים ובטיוטת הצעת ההחלטה למעבר לכלכלה דלת פחמן.

ביידן הצהיר שארה"ב תוביל את המאמצים ליישום הסכם פריז ברמה הבין-לאומית ושהוא מתכוון לפעול לכך שמדינות אחרות יציבו יעדים שאפתניים יותר מאלה שאליהם התחייבו.

בדומה לגישה הישראלית למתווה ליציאה ממשבר הקורונה באמצעות השקעה בפרויקטים בתחום הסביבה שיובילו להפחתת גזי חממה וזיהום, הנשיא הנכנס הצהיר שנושא האקלים יהווה חלק מרכזי בתוכניתו הכלכלית להתאוששות מהמשבר הנוכחי והוא מתכוון ליצור מקומות עבודה רבים בתחומים כגון אנרגיה מתחדשת. הוא גם מתכוון להשקיע בתשתיות שתהיו עמידות להשפעות שינוי האקלים. חלק מהמימון להשקעות אלו צפוי להגיע מביטול סובסידיות לדלקים פוסיליים.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל הוסיפה ואמרה: "אני שמחה להמשיך את הקשרים ההדוקים והפוריים עם עמיתנו ב-EPA, סוכנות הסביבה האמריקאית, ועם גופי ממשל נוספים בארה"ב. יחד, נמשיך לפעול לשיפור הסביבה בשתי המדינות ובמקומות נוספים בעולם, ונפעל לקידום מחקר ופיתוח בתחום האקלים והסביבה וליצור שיתופי פעולה בין גורמי ממשלה, המגזר הפרטי והאקדמיה. אני מברכת את הנשיא ביידן עם כניסתו לתפקיד, וסמוכה שהצהרותיו על המדיניות הסביבתית שבכוונתו ליישם יניבו תוצאות ממשיות, שיובילו לשינוי אמיתי"

גילה גמליאל ג'ו ביידן ועידת אקלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד