י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

עצורי 'הולילנד': שיטת הטילטולים של השב"ס

מספרם העולה של עצורי פרשת הולילנד הביא את המשטרה לפזרם בין בתי המעצר • שמחיוף הועבר כבר שלוש פעמים מבית מעצר אחד למשנהו • פרקליטו: הנסיעות נועדו לשבור את רוחו

שמחיוף ופולק. עצורים
שמחיוף ופולק. עצורים

רק שבועיים וחצי חלפו מאז פרצה לחיינו, בקול רעש גדול, פרשת הולילנד, על עצוריה, חשודיה ומשוחרריה, ונדמה כי מאז ומעולם הייתה כאן.

מי שעבורם לא מדובר בשגרה, אלא בשיבוש מהלך חיים ובחשש יומיומי, אלו חשודי, נחקרי ועצורי הפרשה. העצורים, חלקם חרדים, המתארחים באדיבות משלם המיסים הישראלי בין כתלי בתי הכלא, זוכים שם לאירוח נוסח השב"ס, נוסח שעל פי עדויות אינו נעים בלשון המעטה.

התעלול האחרון מבית השב"ס, הוא טלטול העצורים מבית מעצר אחד למשנהו, בתואנת שמירה על טוהר החקירה ומניעת תיאום גרסאות.

בכיר העצורים החרדיים כיום, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, החשוד בקבלת שוחד תמורת קידום פרויקט הולילנד, כבר הספיק לעבור שלושה בתי מעצר ב-11 הימים שבהם הוא עצור: מבית המעצר שקמה באשקלון, לבית המעצר ניצן ברמלה, ומשם לבית המעצר השרון ליד נתניה.

"מה יש לשמחיוף לעשות באשקלון אם יאח"ה, היחידה החוקרת, ממוקמת בלוד?", שאל בסוף השבוע פרקליטו, עו"ד משה יצחק אוסדיטשר, והוסיף: "הנסיעות בין בתי מעצר נועדו לשבור את רוחו של שמחיוף. שמחיוף ביקש שיפרידו אותו מעבריינים כבדים, ובדיעבד התברר שהעבירו אותו לצינוק", זעם אוסדיטשר.

גם פרקליטו של מאיר רבין, משמיע טענות דומות. רבין, ותיק העצורים בפרשה, הנתון במעצר זה כשבועיים וחצי, נחשב דמות מפתח בפרשה - הצינור המרכזי שדרכו, לפי החשד, עבר הכסף מהמשחדים למשוחדים. הוא מוחזק לטענת פרקליטו, עו"ד גיורא זילברשטיין, בתנאים קשים ביותר באבו כביר, כדי לשבור את רוחו בחקירה.

"שמחיוף נחקר בקושי שעתיים מאז מעצרו, אז על איזה שיבוש חקירה מדברים במשטרה", זעפו עורכי דינו.

דובר השב"ס מסר במענה לטענות פרקליטיו של שמחיוף על תנאי מעצרו: "לאור היחס המכובד והראוי שניתן לו על-ידי שב"ס, איני מוצא לנכון להתעסק בטענות מטענות שונות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד