י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יתקן את העיוותים במערכת המשפט

הכירו: מצטרף חדש לסמוטריץ'; יליד בני ברק

עורך הדין שמחה רוטמן, אחד מעורכי הדין המבריקים בימין הישראלי, הודיע הערב על תמיכתו והצטרפותו למפלגת 'הציונות הדתית', שבראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' | רוטמן במקצועו עומד בראשות התנועה למשילות ודמוקרטיה שהניבה לא מעט הישגים במאבקיה

הכירו: מצטרף חדש לסמוטריץ'; יליד בני ברק
שמחה רוטמן עם סמוטריץ' צילום: יח"צ

עו"ד שמחה רוטמן הודיע היום (רביעי) על הצטרפותו ל'הציונות הדתית', מפלגתו של סמוטריץ'. רוטמן יוצב במקום גבוה וריאלי ברשימה.

עו"ד רוטמן, מייסד התנועה למשילות ודמוקרטיה ושותף במשרד עוה"ד רוטמן-לב ואחד מהלוחמים הגדולים נגד בג"ץ, כמעט התמנה למנכ"ל משרד המשפטים בעת שאמיר אוחנה, כיום השר לביטחון פנים, כיהן כשר המשפטים. בנוסף הוא כתב את הספר 'מפלגת בג"ץ'.

על רקע הצטרפותו של רוטמן, המשא ומתן בין 'עוצמה יהודית' לבין ל'הציונות הדתית' עדיין תקוע, וכפי שדווח אתמול גורם בכיר של מפלגתו של בן-גביר אמר ל'בחדרי', כי הם מוכנים לאיחוד אך סמוטריץ' לא מעוניין: "אנחנו כבר שנה שלמה חותרים לאחדות ולחיבור, אך גם הפעם גורמים אחרים לא רוצים. זה לא נתפס".

וכזכור, אתמול פורסם סקר מנדטים של 'חדשות 12', ולפיו 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' מקבלת 2.2 אחוז מהקולות, 'עוצמה' של בן-גביר מקבלת 2.1 אחוז מהקולות.

רוטמן בן ה-40, אב לחמישה ונשוי לחנה. יליד בני ברק ומתגורר כיום בגוש עציון. בוגר הישיבה התיכונית 'מקור חיים' שבגוש עציון. בעל תואר שני במשפט ציבורי LLM מאוניברסיטת תל אביב ומאוניברסיטת נורתווסטרן. בעל משרד עורכי דין 'רוטמן-לב-בינה'. בתחילת דרכו המשפטית התמחה במחלקת ייעוץ וחקיקה בפרקליטות המדינה ולאחר מכן עבד ברשם העמותות.

רוטמן הוביל את השינוי בשיח הישראלי סביב הצורך ברפורמות במערכת המשפט וייסד את 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' אשר פעלה לרסן את מערכת המשפט לצד חיזוק נבחרי הציבור ברשות המחוקקת והמבצעת.

שמחה עמד מאחורי יוזמות רבות אשר מקודמות בשנים האחרונות ובהם מינוי יועצים משפטיים במשרדים ממשלתיים כמשרות אמון, שינוי שיטת הסניוריטי למינוי נשיא בית המשפט העליון, החוק המחייב שופטים ונושאי משרה בכירים בשירות המדינה לספק הצהרות הון ועוד.

כמו כן עמד מאחורי חשיפת יומני שופטי העליון לצד חשיפת פרוטוקלי 'ועדת השתיים' - פורום חשאי האוסף מידע על מועמדים לכהונת שיפוט עבור שופטי בג"ץ החברים בוועדה למינוי שופטים.

בשנה האחרונה הוציא את הספר "מפלגת בג"ץ", אשר חושף את המהפכה השיפוטית שחולל בית המשפט העליון והנזקים העצומים לדמוקרטיה הישראלית בשל כך.

במסגרת עבודתו כעורך דין, רוטמן ייצג את ההתיישבות בעתירות כנגד חוק ההסדרה וייעץ לעמותות ולגופים מסחריים בנושאי המשפט המנהלי והאזרחי.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ בירך על הצטרפותו ואמר: "תיקון העיוותים במערכת המשפט והחזרת ההכרעה בשאלות ערכיות לידי העם באמצעות נבחריו הם המפתח לקידום ערכי הימין והציונות הדתית. הזהות היהודית, הציונות, הביטחון, ההתיישבות, הוצאת המסתננים - כל אלו ועוד נפגעים אנושות מהאקטיביזם השיפוטי הפוסט מודרני. מפלגת הציונות הדתית מחויבת לפעול להחזרת ההפיכה השיפוטית של אהרון ברק לאחור כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. עו"ד רוטמן מזוהה יותר מכל עם המאבק ההכרחי הזה ואני מודה לו על הסכמתו להצטרף לנבחרת הציונות הדתית ולהוביל בה את סדר היום המשפטי".

עוד אמר: "כפי שהבטחנו אנחנו עמלים על הקמת רשימה רחבה, מאוחדת ומגוונת ככל הניתן, שתביא לידי ביטוי את כלל הגוונים בציונות הדתית ובציבור הגדול שמזדהה עם ערכיה. אנו קוראים לכל מי שהדרך חשובה לו להצטרף למפלגה המאוחדת".

עו"ד שמחה רוטמן אמר עם הצטרפותו: "אני גאה להצטרף למפלגה שמניפה מבלי להתבייש את דגלי תיקון מערכת המשפט, חיזוק ההתיישבות והמשילות בכל חבלי ארצנו וחיזוק הזהות היהודית של המדינה. מול שלטון המשפטנים דרושים נבחרי ציבור נחושים המכירים היטב את בעיות השיטה ומחוייבים לפתרונן. אני מודה ליו"ר בצלאל סמוטריץ' על האמון ועל האפשרות להיות חלק מהמהלך של מפלגת ציונית ודתית אחת. אני מאמין שנוכל לתרום לציבור עם הרבה אכפתיות ואהבה לעם, לארץ ולמדינה."

בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית שמחה רוטמן התנועה למשילות ודמוקרטיה בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד