י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לידה מוקדמת

החולה החרדית ילדה תאומים במחלקת קורונה

חרדית בת 25, הגיעה למחלקת קורונה בשערי צדק ובשבוע ה-34 להריונה ילדה תאומים בריאים ושלמים • הרופא המיילד מסביר: "לידה של תאומים תמיד מרגשת, אך גם הסיכוי לסיבוכים רפואיים גבוה יותר וודאי כשמדובר בלידה מוקדמת"

החולה החרדית ילדה תאומים במחלקת קורונה
התאומים הטריים בידי האב צילום: בית החולים

יולדת חרדית בת 25 מירושלים הגיעה למחלקת כתר יולדות במרכז הרפואי שערי צדק בשבוע 34 להריונה לאחר שהרגישה צירים תכופים. בבית החולים התברר כי היא בלידה פעילה והועברה לחדר ניתוח מותאם ליולדות מאומתות. צוות חירום רב תחומי של מערך הלידה הצליח ליילד את התאומים בלידה טבעית.

כעבור מספר שעות נולדו בשעה טובה תאומים בריאים במשקלים 1.730 ו-1.740.

ד״ר נתנאל וסרטייל, רופא יילודים בכיר מספר כי "לידה של תאומים תמיד מרגשת, אך גם הסיכוי לסיבוכים רפואיים גבוה יותר וודאי כשמדובר בלידה מוקדמת. נערכנו לכל האפשרויות ומצד שני השתדלנו יחד עם צוות המיילדות שהלידה תהיה חוויה יפה וחיובית עבור המשפחה. מיד לאחר הלידה, לאחר שוידאנו שהתינוקות במצב תקין נתנו לאם וגם לאב שהתלבש לכבוד האירוע בסרבל המיגון והיה נוכח בלידה, להחזיק את התינוקות ולהתרגש מחוויית הלידה".

האב המאושר עם התאומים בידיו.

רינה דביר ואפרת הרלינג, מיילדות ראשיות סיפרו כי "היולדת סבלה מתסמיני קורונה כולל חום וקשיי נשימה אך הייתה במצב כללי טוב והלידה עברה בצורה טובה. התאומים נבדקו באופן מידי וכלל המדדים היו טובים. אנחנו רואים יותר ויותר יולדות מאומתות שיולדות טרם המועד המשוער. קשה לדעת כעת את הסיבה לעלייה במספר הלידות המוקדמות".

"לא ככה תכננו שתהיה הלידה אבל הצוות עשה הכל שחוויית הלידה תהיה טובה ושהכל יעבור בשלום. אנחנו מודים למיילדות והרופאים בשערי צדק שליוו אותנו ברגעים המאתגרים ומקווים לשוב לשגרה בקרוב". סיכמו ההורים הנרגשים.

קורונה שערי צדק תאומים יולדת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד