י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

גדולי ישראל גיבו את האיום של 'דגל התורה' לרוץ לבד בבחירות

אם חשבתם שאיומה של סיעת 'דגל התורה' לרוץ עצמאית, היה איום סרק, 'בחדרי חרדים' חושף הערב כי גדולי ישראל נתנו אור ירוק למהלך | ב'דגל התורה' יצטרכו להכריע עד להגשת הרשימות מה חשוב להם יותר. התפקיד הראשון או שמא השיבוץ של פינדרוס במקום השביעי

גדולי ישראל גיבו את האיום של 'דגל התורה' לרוץ לבד בבחירות
הגרי"ג אדלשטיין והגר"ח קנייבסקי צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: בצל חילוקי הדעות בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל' לקראת הגשת הרשימות בעוד שבוע ימים, שלפו היום (רביעי) בכירים במפלגה איום כי יתמודדו בנפרד מ'אגודת ישראל', לצד התקפה בוטה.

המחלוקת נעה סביב התפקיד הראשון, כאשר על פי ההסכם שנחתם בין הסיעות בבחירות הקודמות, בבחירות הללו לכנסת ה-24, הוא יעבור לידי 'אגודת ישראל', שכבר לוטשים עיניים על ועדת הכספים, זאת לצד שינוי המיקומים ברשימת המפלגה לכנסת. באם ההסכם ימומש, אזי המקום השביעי שבו משובץ כעת ח"כ ישראל אייכלר, יעבור ל'דגל התורה' ולמועמדה ח"כ יצחק פינדרוס. ובאם לא יממשו הצדדים את ההסכם ביניהם, הרי שפינדרוס יישאר משובץ במקום השמיני וייאלץ להמתין לחסדי החוק הנורבגי.

ביום שני השבוע נועדו ב'דגל התורה', לפגישת מו"מ עם 'אגודת ישראל', בה עלתה אפשרות כי גפני יחזיק גם במקום הראשון וגם בתפקיד הראשון. סגן השר מאיר פרוש מוכן לכך, רק בתנאי שהמקום השביעי יישאר בידי 'אגודת ישראל', אבל ב'דגל התורה' דורשים את המקום השביעי לטובת פינדרוס. כאשר השר ליצמן מצידו מתעקש לממש את ההסכם ולקבל את התפקיד הראשון לידיו.

כל אלה הביאו לכך שבכירים ב'דגל בתורה' שלפו היום את האיום על התמודדות נפרדת, של'בחדרי חרדים' נודע כי לאיום הזה שאמנם אין סיכוי שיתממש, יש גיבוי רבני מגדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין. שבאם אכן האיום יבוא לכדי מימוש, הרבנים צפויים על פי ההערכה לתמוך בריצה עצמאית.

בכירים ב'דגל התורה' האשימו היום את אגודת ישראל וטענו כי רוב כוחה של המפלגה הוא מהציבור הליטאי, שלטענתם "אגודת ישראל הפכו מנכס לנטל", כשהם מציינים את התנהלות החסידים בחוק הגיוס וחילוקי הדעות שגרמו לטענתם לאי העברת החוק, וגם להתנהלותם בתקופת הגל הראשון של הקורונה.

ב'דגל' מציינים גם כן את התנהלות החסידים באירועי חתונות הענק, כדוגמת החתונה של דאראג, וגם האלימות כנגד בלשי המשטרה שהציתה את הלהבות בבני ברק.

ב'דגל' אומרים כי הם פתוחים לאיחודים עם כל מי שיבקש, כשהם לא שוללים אפשרות כי יסגרו גם עם ציר מאיר פרוש וישראל אייכלר ולהותיר את יעקב ליצמן כגלגל רביעי במפלגת 'יהדות התורה' המאוחדת.

כך או כך, רגע המבחן יהיה בזמן ההכרעה קודם הגשת הרשימות. ב'דגל התורה' יאלצו להכריע, האם להתעקש על התפקיד של משה גפני ולהלחם על ועדת הכספים, או שמא להילחם על הרכב הרשימה ולהתעקש על המקום השביעי לטובת יצחק פינדרוס. מי שיפסיד מכך יהיה נציג חסידות בעלזא שייאלץ להמתין לחוק הנוורבגי שיכניס אותו לכנסת.

דגל התורה ריצה עצמאית אגודת ישראל בחירות לכנסת ה 24 בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד