י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מבצע 'חוזרים לחיים' מתרחב

משרד הבריאות: גיל המתחסנים ירד ל-35

לאחר שחלק מקופות החולים כבר הורידו את גיל המתחסנים, מבצע החיסונים 'חוזרים לחיים' הורחב גם לבני 35 ומעלה. כך על פי הודעת משרד הבריאות

משרד הבריאות: גיל המתחסנים ירד ל-35
חיסונים לקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הערב (רביעי) כי מבצע החיסונים "חוזרים לחיים" הורחב גם לבני 35 ומעלה. הודעת משרד הבריאות מגיעה לאחר שחלק מקופות החולים כבר הורידו את גיל המתחסנים.

לפי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב, 2,804,041 כבר חוסנו במנה הראשונה - 35,579 מהם מאז חצות. 1,448,827 בני אדם חוסנו במנה השנייה, כמעט 80 אלף מהם מאז חצות. עד כה, 23.7% מבני ה-30-39 חוסנו במנה הראשונה, ו-8.4% חוסנו במנה השניה. 

מוקדם יותר היום דווח כי לפחות עשרה ילדים בני פחות מ־16 קיבלו בישראל את החיסון לקורונה, אף שהוא אושר לשימוש חירום מגיל 16 ומעלה. כל המקרים קיבלו אישור של ועדת חריגים, והילדים שחוסנו הם ילדים עם מחלות ריאה קשות, מצבים נוירולוגיים חריגים או השמנת יתר - כולם גורמים המובילים לסיכון מוגבר לסיבוכי קורונה.

במשרד הבריאות ציינו כי לא דווח על תופעות לוואי. החיסון נגד קורונה של פייזר קיבל אישור שימוש חירום בישראל מגיל 16 ומעלה, אך הוועדה המתעדפת את החיסונים במשרד הבריאות אישרה כי בכל קופה יוקם מנגנון, דוגמת ועדת חריגים, שיוכל לאשר במקרים מיוחדים את מתן החיסון גם לבני פחות מ־16. 

קורונה חיסון לקורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד