י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הייתי צריך לחשוב על האמא"

צפו: ח"כ גפני בווידוי נדיר במליאת הכנסת

אחרי שביום שני האחרון התנער מאותם נערים שהציתו ביום ראשון את האוטובוס בבני ברק, ח"כ גפני מכה על חטא בנאום שנשא הערב מעל דוכן הכנסת, זאת לאחר שיחה כאובה שקיבל מאמו של אחד המעורבים במעשה. "אתה חבר כנסת שמטפל בציבור החרדי, תדאג גם לנערי השוליים. אל תשאיר אותם בצורה שישרפו אוטובוס" • צפו בדבריו

צפו: ח"כ גפני בווידוי נדיר במליאת הכנסת
גפני במליאת הכנסת צילום: באדיבות המצלם

בעקבות נאום שנשא ביום שני השבוע, ברקע תקרית הצתת האוטובוס בבני ברק, ובו חשף את זהות הפורעים בטענה כי הם "אינם חרדים משלנו" אלא נערי שוליים, התייצב הערב (רביעי) ח"כ משה גפני מעל לדוכן הנאומים במליאת הכנסת וביקש באופן חריג להבהיר את דבריו ולהכות על חטא.

גפני בראשית השבוע עלה לנאום הגנה על תושבי בני ברק, כשהציג ציוץ של כתב ynet, איתי בלומנטל, שחשף כי הפורעים שהציתו את האוטובוס הם אינם חרדים אלא נערי שוליים, כשבין הדברים אמר חבר הכנסת משה גפני כי זו היתה "חבורה של צעירים שבספק אם הם בכלל תושבי בני ברק עם סימון X על הקפוצ'ונים, אלו הם נערי השוליים שהובילו אתמול את המהומות בבני ברק במהלכן שני אוטובוסים נרגמו ואחד מהם אף הועלה באש".

היום ניצל גפני נאום במליאה וסיפר לחברי הכנסת, "התקשרה אלי אמא אחרי שדיברתי פה בדיון הקודם ואמרתי שאלה ששרפו 'זה נערי שוליים', הבאתי תמונה, של נערים שטענתי שחלקם הם לא תושבי בני ברק, יש להם איקס כזה על הגב, והיא כתבה לי בדם ליבה ואני רוצה להגיד את זה כאן במליאה ולהכות על החטא".

"היא אומרת לי", ציטט גפני את דברי האם הבני ברקית הכאובה, "הבן שלי הוא ילד חרדי, הוא השתתף בפוגרום הזה אבל אתה חבר כנסת שמטפל בציבור החרדי, תדאג גם לנערי השוליים. אל תשאיר אותם בצורה שישרפו אוטובוס". גפני כבר מיהר להפיק לקחים ואמר בנאום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים': "הלקח הוא לדאוג גם לאותם נערים שהם מתחברים לכאלה שהם עבריינים אלימים".

"צריך למצוא להם פתרון חינוכי", הוסיף יו"ר 'דגל התורה' גפני, שהבטיח כי יעלה את הנושא בפני ראשי עיריית בני ברק ועיריית ירושלים, "אני מכא כל חטא", אמר גפני בכאב, "הייתי צריך לחשוב על האמא בבני ברק שמזילה דמעות על הבן שלה", כשהוא מסכם ואומר על נערי השוליים, "הם משלנו. אמנם הם חטאו וצריכים להיענש אבל אנחנו צריכים לדאוג להם".

משה גפני נוער שוליים נערים נושרים בחורים נושרים מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד