י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רבים במצב קריטי

המוטציה משתוללת: זינוק במספר הילדים המאושפזים

75 אלף ילדים חלו בקורונה בגל הנוכחי - 20 אלף יותר מהגל הראשון • על פי הנתונים, המוטציה הבריטית מדבקת פי 1.5 ואף מעוררת יותר תסמינים מאשר הנגיף המקורי, מה שמשתקף בנתוני האשפוז בקרב ילדים

המוטציה משתוללת: זינוק במספר הילדים המאושפזים
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המוטציה הבריטית מתפשטת בקרב הילדים: בגל השלישי של התפשטות מגפת הקורונה בישראל נמצאו בסך הכול כ-75 אלף ילדים כחיוביים לנגיף, זאת לעומת כ-58 אלף ילדים מאומתים מהגל הראשון - כך עלה מנתונים שהובאו אמש בפני בכירי משרד הבריאות, ומתפרסמים הערב (רביעי) בחדשות 13.

על פי הנתונים, המוטציה הבריטית מדבקת פי 1.5 ואף מעוררת יותר תסמינים מאשר הנגיף המקורי, מה שמשתקף בנתוני האשפוז בקרב ילדים. בגל השני של הקורונה 7% מהילדים אושפזו במצב בינוני ומצבם של 0.8% מהם הוגדר קריטי. לעומת זאת, בגל ההתפרצות הנוכחי המספר כבר עלה ל-10.1% במצב בינוני ו-2.1% במצב קריטי.

מוקדם יותר היום דווח כי לפחות עשרה ילדים בני פחות מ־16 קיבלו בישראל את החיסון לקורונה, אף שהוא אושר לשימוש חירום מגיל 16 ומעלה. כל המקרים קיבלו אישור של ועדת חריגים, והילדים שחוסנו הם ילדים עם מחלות ריאה קשות, מצבים נוירולוגיים חריגים או השמנת יתר - כולם גורמים המובילים לסיכון מוגבר לסיבוכי קורונה.

במשרד הבריאות ציינו כי לא דווח על תופעות לוואי. החיסון נגד קורונה של פייזר קיבל אישור שימוש חירום בישראל מגיל 16 ומעלה, אך הוועדה המתעדפת את החיסונים במשרד הבריאות אישרה כי בכל קופה יוקם מנגנון, דוגמת ועדת חריגים, שיוכל לאשר במקרים מיוחדים את מתן החיסון גם לבני פחות מ־16. 

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד