ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חוסר איזון קטסטרופלי

פוטין מזהיר: "המצב כמו לפני מלחמת העולם השנייה"

יודע מה שהוא מדבר? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאם בפורום הכלכלי העולמי דרך ה'זום' והזהיר מ"סיום הצוויליזציה" | לדבריו, נגיף הקורונה והמתיחויות בין המדינות השונות יביאו את העולם לשפל שעלול לצאת מכלל שליטה

פוטין מזהיר: "המצב כמו לפני מלחמת העולם השנייה"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר אתמול (רביעי) כי "סיום הציוויליזציה" אפשרי בשל "שילוב של נגיף הקורונה, יריבות עולמית והחמרת המתחים הבינלאומיים".

בנאומו באמצעות הזום במהלך פגישה וירטואלית של הפורום הכלכלי העולמי, הצביע פוטין על "אי-שוויון הולך וגדל ואבטלה, עלייה של פופוליזם" כגורמים פוטנציאליים לעורר סכסוכים חדשים שלדבריו עשויים להביא את העולם למצב קטסטרופלי.

"המגיפה החמירה את הבעיות וחוסר האיזון שהצטברו", אמר המנהיג הרוסי. "המוסדות הבינלאומיים נחלשים, הסכסוכים האזוריים מתרבים והביטחון העולמי בשפל".

פוטין בירך על החלטת רוסיה וארצות הברית להאריך את הסכם הפיקוח הגרעיני האחרון שלהן כצעד חיובי, אך הוא הוסיף כי המתיחות החלה להידמות למצב לפני מלחמת העולם השנייה.

"אני מאוד מקווה שסכסוך עולמי כזה אינו אפשרי כעת. כי זה אומר סוף הציוויליזציה" 'אמר. "אבל המצב עלול להיות בלתי צפוי ויכול לצאת מכלל שליטה". היחסים בין רוסיה למערב הגיעו לשפל מאז המלחמה הקרה, לאחר סיפוח חצי האי קרים באוקראינה בשנת 2014, ההתערבות של רוסיה בבחירות בארה"ב ולאחרונה, ההרעלה ומעצרו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני.

רוסיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד