י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תורת השנאה והפילוג

ביידן ביום הזיכרון הבינ"ל לשואה: "העובדות אינן עומדות לשאלה"

נשיא ארה"ב הנכנס, ג'ו ביידן נשא דברים לרגל יום השואה הבינלאומי שצויין אתמול ברחבי העולם והתייחס לאירועי האנטישמיות והכחשת השואה שמלווים אותנו עד היום | "לעולם לא עוד"

ביידן ביום הזיכרון הבינ"ל לשואה: "העובדות אינן עומדות לשאלה"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן על יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: "זוכרים את ששת מיליון היהודים שנרצחו בשואה".

בדברים שנשא נשיא ארה"ב הנכנס לרגל יום השואה הבינלאומי הוא התייחס להשלכות והתובנות שעלינו ללמוד וליישם מהזוועות שהתחוללו באירופה במלחמת העולם השנייה.

ביידן אמר: "היום אנו מצטרפים עם אנשים ממדינות העולם להנצחת יום הזיכרון הבינלאומי לשואה עם זכרון לששה מיליון יהודים, כמו גם רבים אחרים שנרצחו על ידי נאצים ומשתפי הפעולה במהלך השואה. אסור לנו לשכוח את האמת של מה שקרה ברחבי אירופה או לנקות את הזוועות שנגרמו לחברינו בגלל תורת השנאה והפילוג".

הנשיא סיפר, "על השואה נודע לי לראשונה כשישבנו יחד ליד שולחן האוכל, המחשבה שהיינו צריכים לעשות יותר כדי למנוע את מסע הרצח ההמוני הנאצי נשארה בי כל חיי, זו הסיבה שלקחתי את ילדיי לביקור בדכאו בגרמניה, ולמה אני מקווה לעשות את אותו הדבר עבור כל אחד מהנכדים שלי - כך שגם הם יראו בעצמם את מיליוני האנשים שחייהם נגנבו משנאה בלתי מבוקרת, והם יבינו מה יכול לקרות כשאנשים מסובבים את הראש ולא מצליחים לפעול".

"עלינו להעביר את ההיסטוריה של השואה לנכדינו כדי לקיים את ההבטחה של "לעולם לא עוד". כך אנו מונעים רצח עם עתידי. לזכור את הקורבנות, הגיבורים ושיעורי השואה חשוב במיוחד כיום מכיוון שמכחישי השואה וממזערי השואה מתגברים בשיח הציבורי שלנו, אך העובדות אינן מוטלות בספק, וכל אחד מאיתנו צריך לשמור על ערנות ולדבר נגד הגאות המתחדשת של האנטישמיות, וצורות אחרות של קנאות וחוסר סובלנות, בבית ובעולם". אמר הנשיא.

ג'ו ביידן יום השואה הבינלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד