י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רופאים יהודיים התנדבו

אירופה: מאות ניצולי שואה התחסנו נגד נגיף הקורונה

הניצולים בראש: מאות ניצולי שואה המתגוררים באוסטריה ובסלובקיה קבלו את החיסון הראשון מפני הנגיף כחלק ממבצע רחב בסיוע מתנדבים יהודים מקומיים

אירופה: מאות ניצולי שואה התחסנו נגד נגיף הקורונה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

ביום השואה הבינלאומי מאות ניצולי שואה באוסטריה ובסלובקיה קיבלו את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה.

"אנחנו חייבים להם את זה" כך אמרה אריקה יעקובוביץ, מהקהילה היהודית בווינה, שארגנה את נתינת החיסון לניצולים. "הם סבלו כל כך הרבה מטראומה והרגישו עוד יותר חסרי ביטחון במהלך המגפה הזו".

יותר מ-400 ניצולים אוסטרים, רובם בשנות ה-80 וה-90 לחייהם, קיבלו את החיסון במרכז החיסונים הגדול ביותר בווינה שהוקם במרכז הכנסים של בירת אוסטריה. חלקם הובאו בשאטל מיוחד או באמבולנס, ואילו אחרים הובאו על ידי ילדיהם. החזקים ביניהם הגיעו ברכבת התחתית.

אריקה יעקובוביץ ארגנה את נסיעת הניצולים בתמיכת משרד הבריאות האוסטרי וגורמי עיריית וינה. 12 רופאים, כולם בני הקהילה היהודית בווינה, התנדבו לחסן את הניצולים. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

מערך החיסונים התכונן לחסן את ניצולי השואה, אך גם לכל שאר היהודים באזור מעל גיל 85 ניתן החיסון. חלק מהניצולים מהקהילה היהודית של 8,000 איש בווינה קיבלו את החיסון כבר בדצמבר, יחד עם תושבי בית האבות היהודי. בתחילת השבוע קרא נשיא הקונגרס היהודי האירופי, לכל המדינות באיחוד האירופי לדאוג לניצולי השואה לחיסונים נגד נגיף הקורונה במהירות האפשרית.

כ-192,000 יהודים חיו באוסטריה לפני מלחמת העולם השנייה. לאחר סיפוח אוסטריה על ידי גרמניה הנאצית בשנת 1938, מהלך שהביא להתלהבות על ידי אוסטרים רבים, ברחו מהמדינה יותר מ-100,000 יהודים. עשרות אלפים נרצחו במחנות מוות, ועם סיום המלחמה בשנת 1945 נותרו רק מעט מאוד יהודי אוסטריה במדינה, רובם הסתתרו מפני הנאצים. כיום רק כ-20,000 ניצולי שואה חיים עדיין באיחוד האירופי.

בפרויקט דומה לזה שבווינה, הקהילה היהודית של ברטיסלבה בסלובקיה חיסנה ניצולי שואה ביום רביעי. 128 ניצולים קיבלו את הזריקה הראשונה שלהם במרכז הקהילה היהודית של ברטיסלבה ביום רביעי ועוד 330 ברחבי המדינה יקבלו בימים הקרובים.

חיסון לקורונה יום השואה הבינלאומי ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד