י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מתיחת פנים לטויוטה קורולה 2010

למרות שטויוטה עסוקה בבעיות איכות וקריאות-תיקון, היא מצאה זמן לעדכן את המשפחתית הפופולרית שלה, אבל ללא מנועי משפחת ה"אופטימל דרייב"

מתיחת פנים לטויוטה קורולה 2010
טויוטה קורולה צילום: יח"צ

המוניטין של טויוטה בכלל ושל קורולה בפרט כבר לא מה שהיו פעם, אבל טויוטה קורולה היא עדיין הדגם החשוב ביותר של הענקית היפנית ברחבי העולם – ודגמי 2010 של המשפחתית הנפוצה עברו זה עתה מתיחת פנים. מבחוץ יוכלו חדי-העין ביניכם לזהות את הדגמים המתוחים על-ידי טיפול שונה לפגוש ולפנסים, כמקובל, וגם מאחור השינויים אינם חורגים מהתקן במקרים כאלו.

תא הנוסעים נהנה משיפור כללי באיכות החומרים, הגה חדש שתחתיתו שטוחה (קצת הגזמה על משפחתית נטולת יומרות ספורטיביות כמו הקורולה, אבל שיהיה), עיצוב חדש ללוח המחוונים ועוד. אבזור הפנים זוכה לשדרוג באמצעות מערכת שמע חדשה עם תקשורת בלוטות' מובנית, וחיבורים לאמצעים חיצוניים כמו iPod ונגני USB. פטנט חדש וחביב הוא מראה פנימית מתכהה אוטומטית הכוללת תצוגה מובנית של מצלמה אחורית, לסיוע בחניה.

כל המנועים בהיצע, אומרת ההודעה לעיתונות, הם ממשפחת ה-Optimal Drive העדכנית, שמציעים שילוב של ביצועים טובים וחסכון בדלק בזכות שורה של אמצעים. אנו מכירים כבר חלק מהמנועים הללו מדדגמי טויוטה אחרים, ועכשיו יש גם מנוע 1.6 ל' חדש שנהנה מאותה טכנולוגיה, כולל תזמון שסתומים Valvematic. המנוע מספק 130 כ"ס, לעומת 122 כ"ס למנוע הנוכחי (או 124, תלוי לפי איזה שיטה מודדים), ומציע גם עליה קלה במומנט. אך אליה וקוץ בה: מנוע זה מגיע רק עם תיבת ה-6 הילוכים הרובוטית, ההיא שכל כך התחבבה על נהגי ישראל.

מתברר שלמרות ההצהרה, לא כל מנועי טויוטה קורולה שייכים למשפחת ה"אופטימל דרייב". יש שלושה שווקים אירופיים בהם תמשיך הקורולה להמכר עם מנוע ה-1.6 הקודם המוכר לנו – רוסיה, טורקיה ו... כן, ישראל. מנוע זה הוא היחיד בהיצע שמגיע עם תיבה אוטומטית קונבנציונלית, בת 4 הילוכים. החדשות הטובות הן שבסיוע מערכת דימום-והתנעה אוטומטית, צריכת הדלק של מנוע זה טובה יותר משל המנוע החדש והמתקדם יותר – הן בגרסה הידנית והן בגרסה האוטומטית. וכן, גם נתוני פליטת CO2 טובים יותר. אפילו ביצועי התאוצה של הגרסה האוטומטית "שלנו" עדיפים, בקצת. מה שמעלה מיד את התהיה מה הטעם בטכנולוגיה חדשה אם היא לא ממש מעניקה יתרון כלשהו (ומחייבת אותנו לסבול מתיבה מעצבנת...).

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד