י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההתקפלות החרדית

הניסיון לריכוך כשל: חוק הקנסות החמור יעבור בנוסח המקורי

לאחר חודשים של עימותים, הורדת ידיים והקשחת עמדות, הנציגים החרדים נאלצו להיכנע | חוק הקנסות יעבור בנוסח המקורי אותו הציגו ב'כחול לבן' וכל השינויים שניסו לבצע בו ייגנזו | לדברי יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר: "נפעל היום להעביר את החוק, שנוכל להתחיל לאכוף במיידי"

הניסיון לריכוך כשל: חוק הקנסות החמור יעבור בנוסח המקורי
אכיפה בבית שמש; שוטר ירה באוויר צילום: Yaakov Lederman/Flash90

התקפלות חרדית מפוארת: לאחר שניסו לרכך את חוק הקנסות, על ידי כך שרק קצינים בדרגת סגן ניצב יוכלו לתת קנסות וכן דרשו שסעיף ׳צווי הסגירה׳ למוסדות ומבני דת יוסר או ירוסן. המהלכים כולם נחלו כישלון.

במהלך שלושת הימים החולפים, ניסו החרדים להגיע להבנות אלא שבכחול לבן ונגזר מזה גם בליכוד התעקשו על כך שסעיף צווי הסגירה יישארו כפי שהם והסכימו להתפשר רק על כך שצו הסגירה יכנס לתוקף 24 שעות לאחר שהוא ניתן, אך החרדים בתחילה התעקשו.

אמש קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחה נוספת עם נציגי המפלגות החרדיות, ועל פי הדיווח של מיכאל שמש בכאן 11 השיחה הגיעה לכדי צעקות מצידו של נתניהו שהתריע כי אם החוק לא יעבור "שלטון הליכוד בסכנה".

בעקבות כך, בסיעות החרדיות למעשה הביעו הסכמה לליכוד לקדם את החוק כרצונם כשלמעשה בפועל המאבק שניהלו נגד החוק בחודשים האחרונים נגנז, ובהסכמה שבשתיקה, החרדים יאפשרו לליכוד להעביר את החוק בנוסח המחמיר הכולל קנס של 10,000 שקל בגין פתיחת מוסד וכן אפשרות למתן צו סגירה על מוסד שכזה.

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר הודיע: "חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי". כאשר את הדיון בוועדת החוקה לא ינהל נציג החרדים יעקב אשר.

זוהר הודיע: "נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות".

בלשכת חבר הכנסת יעקב אשר תקפו הבוקר: "בכחול לבן לוקחים את המאבק בקורונה כבן ערובה במלחמתם הפוליטית מול ראה"מ ומאיימים כי לא יתמכו בתקנות הגבלות הקורונה בממשלה ובכנסת, כביכול בשם הדרישה לאשר את חוק הקנסות".

"טענתם מופרכת מיסודה שכן החוק יכול היה לעבור כבר אמש במליאת הכנסת, הנוסח המוצע נקבע על פי המלצת הייעוץ המשפטי וגם נציגי כחול לבן בוועדת החוקה הודו בשיחות סגורות כי הוא ראוי ומאוזן", מסרו עוד מלשכתו.

"מצער שיש המתעקשים להמשיך לקדש את הפוליטיקה על פני הדיון הענייני והמקצועי במטרה לתייג את הציבור החרדי ולהכתימו עבור כמה קולות בקלפי". בלשכתו הבהירו כי "בהצגה המבישה הזו אנחנו לא ניטול עוד חלק".

הליכוד מפלגת כחול לבן קנס מיקי זוהר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד