י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המנה השנייה

חמישה מתחסנים חלו בקורונה ומאושפזים במצב קריטי

ראש שירות בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הבוקר למבצע החיסונים הרחב במדינה | לדבריה, רק חמישה שהתחסנו וחלו בקורונה מאושפזים במצב קריטי, מה שמעיד כי החיסון עובד | במקביל, בפייזר נערכים למנה שלישית

חמישה מתחסנים חלו בקורונה ומאושפזים במצב קריטי
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

ראש שירות בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ציינה הבוקר כי "מתוך 428 אלף מתחסנים במנה השנייה - 63 חלו בקורונה ו-5 מתוכם אושפזו במצב קשה וקריטי". את הדברים אמרה בראיון בגל"צ. לדבריה, זו הוכחה שהחיסון יעיל ועובד.

‏ד"ר שרון אלרעי פרייס הוסיפה כי חייבים להאריך את הסגר, שכן לדבריה "מחיר אי הארכת הסגר יהיה עוד מתים, זו המשוואה. כשאנחנו פותחים דברים ויש עלייה בהדבקות, אחוז מסוים מגיע להיות חולים קשים - זה מה שקורה".

אתמול הודיעה ענקית התרופות פייזר המייצרת בין היתר את החיסון לקורונה על בדיקת האפשרות למתן מנה שלישית של חיסון על מנת להגביר את האפקטיביות שלו כנגד המוטציה הדרום אפריקאית. ד"ר אלרועי פרייס אמרה כי במשרד הבריאות עדיין בוחנים את האפשרות. "אנחנו מגדלים את הנגיף במעבדה כדי שנדע עליו יותר" היא אמרה והוסיפה כי "אני מאמינה שבתוך מספר שבועות כבר יהיה לנו תשובות".

נציין כי במהלך הראיון היא סירבה לומר את צמד המילים "הדרכון הירוק" כיוון ש"יש לזה קונוטציה של חו"ל". לדבריה, "אין דרכון ירוק, יש תעודת מתחסן".

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר כי "2,849,000 איש התחסנו עד היום, מתוכם כ 1.5 מיליון קיבלו גם את המנה השניה. רק אתמול חוסנו 200,000. החיסונים נפתחו גם לבני 35 ומעלה. אני קורא לכולם - לכו להתחסן. במקביל התחלואה ממשיכה שלא לרדת בקצב הרצוי. לצערי אין מנוס מהארכת הסגר. איש לא חפץ בכך, אך גם כל מי שעיניו בראשו מבין שאין ברירה אחרת".

חיסון לקורונה שרון אלרעי פרייס פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד