י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ישפיע על ההסכם?

ביידן השהה את מכירת מטוסי הקרב לאיחוד האמירויות

תכף עם כניסתו לתפקיד הנשיאות הורה ביידן לעצור את מכירת מטוסי הקרב לאיחוד האמירויות אותה הוביל קודמו- טראמפ | לדברי גורמים במחלקת המדינה, מדובר בפעולה מינהלית שגרתית

ביידן השהה את מכירת מטוסי הקרב לאיחוד האמירויות
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

עם כניסתו לתפקיד של נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן, הודיע אמש (רביעי) משרד ההגנה האמריקאי כי הוא משהה את עסקת מכירת מטוסי הקרב ה-F35 לאיחוד האמירויות - עסקה עליה חתם קודמו הנשיא היוצא דונלד טראמפ.

גורם במחלקת המדינה אומר ל'כאן חדשות' על העסקאות עם איחוד האמירויות וסעודיה כי "זוהי פעולה מינהלית שגרתית האופיינית לרוב המקרים בהם יש העברת ממשל, ומדגימה את מחויבות ממשל ביידן לשקיפות וממשל תקין, כמו גם להבטיח כי מכירות הנשק בארה"ב עומדות ביעדים האסטרטגיים שלנו וכדי לבנות שותפים ביטחוניים חזקים יותר".

בעבר דיווחנו כי ההערכה הייתה שאכן ממשל ביידן יבחן מחדש את עסקת הF35, וייתכן אף ידרוש להוסיף סייגים - אך עם זאת בסופו של דבר יאשר אותה.

שר החוץ האמריקני בלינקן אמר על עסקת ה-F-35 כי "אנחנו רוצים להבטיח שיש לנו הבנה מלאה של ההבטחות שנעשו בהקשר של ההסכמים. אנו תומכים בהסכמי אברהם וחושבים שנורמליזציה של ישראל עם שכנותיה ומדינות האזור היא התפתחות מאד חיובית, ומקווים שאפשר לבנות על זה בעתיד".

שר החוץ האמריקני התייחס גם לסוגיית הגרעין האיראני ואמר כי "הנשיא ביידן הבהיר שאם איראן תחזור למלא אחר כל מחויבויותיה בהסכם הגרעין, גם ארה״ב תעשה כך ונשתמש בזה כבסיס לבניית הסכם ארוך יותר וחזק יותר. אנו רחוקים מנקודה זו. איראן לא ממלאת אחר ההסכם במספר נקודות".

מטוסי קרב איחוד האמירויות ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד