י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחרי ההסגרה

ביהמ"ש באוסטרליה האריך את מעצרה של לייפר: "בעיות נפשיות משמעותיות"

בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט באוסטרליה, הוארך מעצרה של המורה החרדית מלכה לייפר שהוסגרה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון | עורך דינה טען בדיון כי "היא נמצאת בחזקת המשטרה, וכי אין מתקני מעצר הראויים להכיל אותה מבחינה דתית"

ביהמ"ש באוסטרליה האריך את מעצרה של לייפר: "בעיות נפשיות משמעותיות"
מלכה לייפר מובאת לדיון בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה אחרי שהוסגרה לאוסטרליה, בעקבות דחיית העתירה שהגישו עורכי דינה לבג"ץ, המורה החרדית מלכה לייפר הובאה אתמול (רביעי) לדיון ראשון בעניינה בבית המשפט באוסטרליה. לייפר, כזכור, נמלטה לישראל לאחר שכמה תלמידות התלוננו כי פגעה בהן.

על פי דיווח ברשת ABC האוסטרלית, עורך דינה של לייפר אמר כי יש לה "בעיות נפשיות משמעותיות" והיא זקוקה ל"הסדרים מיוחדים" במעצר. לייפר, שנמלטה לישראל אחרי שביצעה עבירות חמורות, הוסגרה בלילה שבין ראשון לשני לאוסטרליה, בתום שש שנים של מאבקים משפטיים מצידה כנגד הסגרתה.

לייפר הועלתה למטוס על ידי אנשי שירות בתי הסוהר תחת חשאיות. היא הוסגרה למדינת מוצאה רגע לפני סגירת השמיים בעקבות החלטת הממשלה. בדיון הארכת מעצרה נאמר, כי לייפר תעמוד בפני 74 אישומים.

היא הופיעה בבית משפט במלבורן באמצעות שיחת וידאו בעקבות התפרצות הקורונה במדינה. לייפר לא הגיבה כאשר השופטת שאלה אותה אם היא יכולה לדון בהליכים.

התובע הכללי האוסטרלי כריסטיאן פורטר אמר כי חזרתה של לייפר "מסמלת את סיומו של הליך משפטי ארוך ומסובך" והדבר "יביא הקלה לקורבנות לכאורה שחיכו שנים רבות לרגע הזה". עורך דינה של  לייפר, הוסיף כי קיימות "בעיות בריאות נפשיות משמעותיות עבור גב' לייפר שעבורן היא נדרשת למספר סוגים שונים של תרופות".

"רשויות הכלא צריכות להיות מודעות לכך, שלגברת לייפר יש אמונות דתיות קפדניות מאוד, כך שיהיה צורך לקבוע סידורים מיוחדים כדי שתעמוד באותן אמונות", אמר עורך הדין. "היא נמצאת בחזקת משטרת ויקטוריה ופשוט אין מתקנים ראויים להכיל אותה מבחינה דתית".

עורך דינה לא הגיש בקשה לשחרור בערבות. במהלך הדיון ראשה היה מורכן בין ידיה והיה מעל השולחן במשך רוב הדיון הקצר. לייפר נמצאת כרגע בבידוד של 14 יום, ונמצאת תחת אבטחה של המשטרה במקום ששמו לא פורסם. עורך דינה ביקש להעביר אותה "לכלא במהירות האפשרית" בגלל "מצבה הבריאותי".

התובע פיל ריימונדו אמר כי התסקיר לגביה יועבר לצוות ההגנה של עד 26 בפברואר. הדיון הבא יתקיים ב-9 באפריל, עד אז לייפר תשהה במעצר. 

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את לייפר, הגישו לפני כשישה חודשים את הערעור לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה נקבע כי לייפר "מתחזה לגבי כושר שיפוטה ויכולת תפקודה והיא כשירה לעמוד לדין''.

השופטת ענת ברון כתבה בפסק הדין: "כידוע, יש לכבד הסכמי הסגרה שכרתה מדינת ישראל שתכליתם שיתוף פעולה בינלאומי למיגור פשיעה, ויידע כל מי שמבקש למלט עצמו מן הדין כי לא ימצא בישראל עיר מקלט". שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב להחלטה וכתב: "אני מברך על פסק-הדין של העליון שמכריז על מלכה לייפר בת הסגרה לאוסטרליה. לאחר שנים ארוכות ומייסרות, הגיעה העת לעשות צדק עם קורבנותיה של לייפר. בכוונתי לחתום על צו ההסגרה ללא דיחוי".

 

 

 

מלכה לייפר אוסטרליה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד