י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאחורי הקלעים

חוק הקנסות: שיחת הצעקות של נתניהו והוראת גדולי ישראל

התקפלות החרדים אל מול דרישת רה"מ נתניהו לאשר את חוק הקנסות ככתבו וכלשונו, הותירה את הנציגים החרדים חסרי אונים | 'בחדרי' חושף את מאחורי הקלעים בסאגה המתישה, את הטלפון מרה"מ וההוראה שיצאה מבתיהם של גדו"י

חוק הקנסות: שיחת הצעקות של נתניהו והוראת גדולי ישראל
משה גפני ובנימין נתניהו צילום: באדיבות המצלם

סאגת הקנסות: תפנית מפתיעה בעמדה החרדית על חוק הקנסות, לפיה החרדים יתנגדו לחוק אם יובא בצורתו המקורית אך לא יעכבו את הדיון על החוק בוועדת החוקה בראשה מכהן נציג הסיעה ח"כ יעקב אשר וככל הנראה נציג מטעם הליכוד ינהל את הדיון לקראת אישור החוק.

ראשי הסיעות החרדיות ניהלו בשלושת הימים האחרונים שיחות רבות עם ראש הממשלה בנושא חוק הקנסות. כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', זה החל בזעם על ראש הממשלה, ולאחר מכן בהסכמות על מתווה מרוכך בתנאי לקידום החוק במהירות.

במהלך הדיונים העסק החל להסתבך עם פיצוץ בין כחול לבן לליכוד שדרשו להעביר את החוק ככתבו וכלשונו, החרדים התעקשו לרכך משמעותית את סעיף 'צווי הסגירה' למוסדות ואף זכו לתמיכת הייעוץ המשפטי בנושא, אולם כחול לבן ולאחר מכן גם הליכוד התעקשו על הנוסח המקורי.

אמש ניסה יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר להגיע להסכמות אחרונות, אך מול ההתעקשות של כחול לבן לא לשנות פסיק הבין אשר כי אין אפשרות לפשרה ופיזר את הישיבה מבלי להודיע מתי היא תתחדש.

כל העת ריחף האיום של כחול לבן כי בלי אישור החוק ככתבו וכלשונו הם יסרבו לתמוך בהארכת הסגר, בהמשך למאבק תקשורתי שהם מנהלים נגד ראש הממשלה והליכוד ש'נכנע לציבור החרדי שחושש מהאכיפה'.

אמש קיים ראש הממשלה שיחה קשה עם יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני במהלכה הטיח בו כי החרדים התחייבו להעביר את החוק במהירות, במהלך השיחה עלה על הקו גם יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר שחטף גם הוא מצעקותיו של נתניהו.

בין הדברים אמר ראש הממשלה כי אמנם כחול לבן תוקפים את החרדים אבל הם מכוון אליו, ואי העברת החוק עלול לפגוע בשלטון הימין ובסיכוייו של הליכוד לצלוח את הבחירות.

בעקבות השיחה קיימו נציגי דגל התורה התייעצות עם בתי גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ורה"י הגר"ג אדלשטיין שהכריעו כי מול ההסתה של התקשורת וההסתה שתבוא אם הסגר לא יוארך כאשר זה יתגלגל על אשמת החרדים, יש לאפשר את העברת החוק. הם הורו לנציגים שלא להחרים את עצם הדיון ובכך לאפשר למעשה את העברת החוק.

כעת המכשול הראשון יהיה בוועדת הכנסת שם יאלצו לקבל הוראה איך לקדם את החוק, נציג יהדות התורה יצחק פינדרוס ככל נראה לא יקשה על ההליך, ולאחר מכן תתכנס ועדת החוקה, כשבהוראת גדו"י נציגי החרדים יעקב אשר ומיכאל מלכיאלי יחרימו את הדיון שבו יעבירו את החוק.

במליאה שצפויה להתכנס עתידים חברי הכנסת החרדים להתנגד לחוק, אך כאמור, רוב הסיכויים כי הרוב הדרוש יושג.

ביבי נתניהו קנסות משה גפני מפלגת כחול לבן גדולי ישראל יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד