י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
השידוך שהביא לאיחוד

אחרי ארבעים שנה: האחים שהיו בנתק השתדכו

אולי אתם לא מכירים את החצרות שיופיעו בכתבה, אך יודעי דבר בעולם החסידות מצביעים על שידוך מרגש שגרם לשלום אחרי ארבעים שנה בין אחים שלא היו בקשר מאז הסתלק אביהם. הכירו: את הסיפור של האחים מגארליץ וקאלשיץ ששידכו את צאצאיהם 

אחרי ארבעים שנה: האחים שהיו בנתק השתדכו
האדמו"רים מגארליץ וקאלשיץ צילום: שוקי לרר

גם בתקופה קשה שכזו כאשר המגפה הקשה משתוללת בראש חוצות, ומתקבלים כל העת ידיעות קשות על המוני חולים המשוועים לישועתם  ונפטר ל"ע - התקבלה אמש (רביעי) ידיעה משמחת ומרגשת על שלום בחצרות האחים מגארליץ וקאלאשיץ וזאת לאחר נתק של כ-40 שנה, וזאת בעת בואם של הצאצאים בקשרי שידוכים יחד.

'בחדרי חרדים' מביא קצת רקע לשלום המיוחל מזה ארבעים שנה: האדמו"ר רבי ברוך מגארליץ זצ"ל אשר הנהיג את קהילתו בשכונת שיכון ה' בבני ברק נסתלק לבית עולמו לפני קרוב לארבעים שנה, בשנת תשמ"ב. הוא הותיר אחריו זרע ברך ה', מתוכם הבנים: האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ, האדמו"ר רבי חיים מגארליץ, והאדמו"ר רבי ישכר שלמה מקאלשיץ.

מאז פטירת הרבי זצ"ל היה נתק מוחלט בין האחים, כאשר בצד אחד נמצאים האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ ועוד שני אחים, ומצד שני האחים האדמו"ר רבי חיים מגארליץ והאדמו"ר רבי ישכר שלמה מקאלשיץ שכאמור שני הצדדים לא דיברו בינהם. 

האדמו"רים מגארליץ וקאלשיץ בשמחה אמש

אמש זה הסתיים, בעולם החסידות התפרסם דבר השידוך (שהוא עצמו מרגש בפני עצמו) ברוב צהלה ושמחה כשנכדו של האדמו"ר רבי אלישע מגארליץ התארס בשעה טובה עם בתו של אחיו האדמו"ר מקאלשיץ שהיו כאמור בנתק.

השמחה התקיימה בבית דוד החתן הגאון רבי יעקב יהושע אנגלנדר ר"י מכנובקא בעלזא ברחוב אור החיים בבני ברק בראשות כל האחים האדמו"רים מגארליץ שישבו יחד לתפארת ולשמחת המשפחה הרוממה, חסידים ואנשי מעשה.

לנו לא נותר אלא לאחל מזל טוב ובניין עדי עד והאמת והשלום אהבו לתפארת עולם החסידות. 

גארליץ שלום שידוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד