י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניחוח אנטישמי

פרסמו כתבה מגמתית נגד החרדית שביידן מינה, והתנצלו

הבכירה החרדית חנה נויברגר, מי שהיום מכהנת בממשלו של הנשיא ביידן בתפקיד בכיר במערך הסייבר, הואשמה בתרומה ענקית לארגון פרו ישראלי שסייע בבחירתו של הנשיא | מיד לאחר פרסום הכתבה המכפישה בערוץ ה-NBC האמריקאי, הם שיגרו הודעת התנצלות והבהירו מה עומד מאחורי הפרסום וההכחשה

פרסמו כתבה מגמתית נגד החרדית שביידן מינה, והתנצלו
חזית הבית הלבן בוושינגטון צילום: דוברות הבית הלבן

ערוץ NBC האמריקאי פרסם כתבה על חנה נויברגר בוגרת בית יעקב שמונתה על ידי הנשיא ביידן לתפקיד בכיר במערך הסייבר, לאחר פרסום הכתבה כנראה נבהלו בערוץ והעבירו את הכתבה לארכיון ואף פרסמו התנצלות

אתמול פורסם בערוץ NBC כי "קרן משפחתית הקשורה למינוי הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן במערך הסייבר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן תרמה בשנים האחרונות יותר מחצי מיליון דולר לקבוצת הלובי הפרו-ישראלית בוושינגטון קרן אייפא"ק".

עוד נטען. כי "נראה שהתרומות אינן מהוות סוגיה משפטית, אך כמה גורמים רשמיים ובעבר במועצה לביטחון לאומי אמרו לחדשות NBC כי הם מסתכנים בהצגת מצג של הטיה לטובת ישראל על ידי בכיר אמריקני, ישראל היא אמנם בעלת ברית אמריקאית קרובה, אך היא פועלת עם האינטרס שלה ומרגלת באגרסיביות נגד ארה"ב, כולל שימוש ביכולות סייבר".

לאחר פרסום הידיעה, מישהו בערוץ נבהל, מסתבר שקרוב משפחה של חנה נויברגר אמנם תרם לקרן חצי מיליון דולר, אך אין בעיה חוקית עם הדבר, וכי חנה נויברגר לא קשורה לסיפור, ומהכתבה עולה ניחוח אנטישמי. הערוץ הודיע כי הכתבה הועברה לארכיון, והוא מתנצל על פרסומה מאחר והערוץ "לא חיכה לתגובה מצד חנה נויברגר, וכי היינו צריכים להביא גם דעות שקובעות שאין עם זה שום בעיה, וחנה לא היתה צריכה לדווח כי קרוב משפחתה תרם לקרן הפרו ישראלית". כמו כן הערוץ לא דווח מי אותם מקורות שאמרו כי התרומות בעייתיות, אלא ציטט "גורמים עלומים", דבר שעורר סערה בקרב אנשי ביידן.

דוברת המועצה לביטחון לאומי סירבה לענות על שאלות מפורטות בנושא, ואמרה: "כעובדת בכירה ב-NSC, גב' נויברגר תקיים את כל ההתחייבויות האתיקה".

עוד נטען. כי מסתבר שנויברגר לא נדרשה לחשוף את התרומות מצד הקרן המשפחתית שלה כחלק מביקורת האתיקה שלה או מבדיקות האישור שלה - כך שלא ידוע אם צוות ביידן אישר את התרומות. למרות שהתרומות רשומות באתרי מס ציבוריות הזמינות באינטרנט לכל אחד, ורק נדרש מאמץ קטן בכדי למצוא אותן.

בהודעה של ערוץ NBC נאמר: "מוקדם יותר היום פרסמה חדשות NBC מאמר שדיווח כי קרן משפחתית הקשורה למנהל הבכיר של הנשיא ג'ו ביידן במדיניות סייבר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן תרמה לאחרונה יותר מ-500,000 $. ל-AIPAC, קבוצת הלובינג הפרו-ישראלית הגדולה ביותר בוושינגטון".

"לאחר שמספר קוראים העלו תהיות במאמר הזה, ערכה חדשות NBC בדיקה וקבעה כי היא נופלת מסטנדרט הדיווח שלנו. על מנת להצדיק את הפרסום, צריך ציטוטים של אותם גורמים המבקרים את התרומות, ולא על גורמים אנונימיים. המאמר היה צריך לכלול גם דעות רבות יותר של מי שמאמין שתרומות ל-AIPAC אינו בעיה, ולא ניתן לנויברגר מספיק זמן להגיב לדיווחים שלנו. למען שקיפות עם קוראינו, חדשות NBC העבירו את המאמר המקורי לארכיונים שלנו".

ארה"ב ג'ו ביידן בית יעקב סייבר nbc

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד