י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ט"ו בשבט בצל הנגיף

במקום טיש • האדמו"ר מביטשקוב לחסידיו: "מחכים לנו הפתעות טובות"

במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה שהשתלט על חיינו כבר יותר משנה, נאסרו ההתקהלויות ונדרשת ההרחקה, בחסידות ביטשקוב כמו בשאר החסידויות לא נערך כמידי שנה השולחן הטהור לרגל ט"ו בשבט, במקום הטיש שלח האדמו"ר מכתב מיוחד לחסידיו

במקום טיש • האדמו"ר מביטשקוב לחסידיו: "מחכים לנו הפתעות טובות"
הרבי מביטשקוב צילום: שוקי לרר

ראש השנה לאילנות בצל נגיף הקורונה: במסגרת המלחמה בנגיף הקורונה שהשתלט על חיינו כבר יותר משנה, נאסרו ההתקהלויות ונדרשת ההרחקה, בחסידות ביטשקוב כמו בשאר החסידויות לא נערך כמידי שנה השולחן הטהור לרגל ט"ו בשבט, במקום הטיש שלח האדמו"ר מכתב מיוחד לחסידיו.

בהודעת החסידות נאמר: "מאחר ואין באפשרות אנ"ש להתאסף השנה לטיש חמשה עשר בשבט. גם כי משפחת כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א מאומתים וספונים בביתם. מצ"ב מכתב קדשו של כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בהמשך נעביר בעז"ה מאמר מדברות קדשו בטיש ט"ו בשבט משנת תשע"ו, נמשיך להתפלל לרפואת כל חולי בנ"י בקרוב ממש".

"אחי ורעי אנ"ש די בכל אתר ואתר השי"ת יאריך ימיכם ושנותיכם בטוב ובנעימים עם כט"ס אחר דרישת שלומכם הטוב, באהבה רבה!" פותח האדמו"ר במכתב הקודש, "רצתה ההשגחה העליונה הצור ת' פעלו, שלא נוכל להסב יחדיו בהאי שתא בשבת אחים גם יחד, לחגוג את היום המיוחד הזה".

"אמנם, על אף שנמצאים אנו בריחוק המקום. מ"מ נמצאים אנו בקירוב הלב. ומעתיר אני עבורכם מקירות ליבי לרוב ברכות וישועות עד בלי די". הוסיף הרבי, והמשיך: "מן הנראה בעיני בשר ודם, שהקב"ה מכין בעבורינו הפתעות טובות. ודווקא כעת כאשר המצב נראה כלפי חוץ כעמוק בתוך האדמה – כלשון העולם, אדרבה, זהו הסימן הטוב ביותר שכעת מצפה לנו צמיחה גדולה. שהרי האדם – עץ השדה. והתבוננתי, שאכן בתחילת צמיחת השתיל, אפשר לשים אותו על מצע של צמר גפן רטוב ומתחיל הוא לצמוח. אמנם אם רוצים להפיק משתיל זה את המקסימום, אזי אין ברירה אלא לקברו בתוך האדמה, ואזי צומח הוא לארכו ולרחבו לעמקו ולגבהו, כראוי לשתיל הממשיך בדרכי אבותיו מתחילת הבריאה".

"כמו כן לעניננו, דווקא כאשר רואים אנו שהמצב הוא כביכול בשפלות רח"ל, זה י'הי'ה הסימן לנו שעתה תתחיל הצמיחה הגדולה בס"ד. ו'הנני מברך אתכם בלונ"ח, שתזכו כולכם יחד עם כל אחבנ"י לשנה של צמיחה גדולה ברו"ג ונזכה שהאילנות י'היו בריאים ושלמים ו'הפירות י'היו בריאים ושלמים. ונזכה לראות מכולם נחת י'הודי אמיתי".

לסיום כתב האדמו"ר: "ו'השי"ת ישלח דברו וירפא לכל חולי עמו ישרא-ל במהרה ובניקל. ויעזור ויגן ויושיע לכל בית ישראל בכל מיני ברכות וישועות מתוך הרחבת הדעת ושמחת לב. ונזכה להיות בקרוב ממבשרי החי'ים וממשמיעי השלום לראות בקרוב בנחמת ציון וירושלים בב"א".

חסידות ביטשקוב ט"ו בשבט מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד