י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הכל קרוביו

ב.ד.ה: גר הצדק ממאה שערים הלך לעולמו

מת מצווה הכל קרוביו: בירושלם נפטר גר הצדק יהושע דלוז ז"ל היה מוכר להרבה מתושבי ירושלים, התגורר במאה שערים והתקשר לברסלב ותולדות אהרן

ב.ד.ה: גר הצדק ממאה שערים הלך לעולמו
ר' יהושע דלוז ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית חולים 'הדסה עין כרם' בירושלים נפטר הבוקר לבית עולמו גר הצדק הידוע והמפורסם משכונת מאה שערים בירושלים ר' יהושע דלוז ז''ל.

בשנה האחרונה נחלה קשות ועבר אירוע מוחי, ובאחרונה נדבק בנגיף הקורונה ל"ע והבוקר נפטר לבית עולמו.

המנוח ז''ל קיבל עליו עול תורה ומצוות כבר בגיל צעיר, ודבק בדרכו של רבי נחמן מברסלב זי''ע, בתורתו ובמשנתו, כמו''כ הסתופף הרבה בחצרות החסידים במאה שערים, תולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק.

מכריו וידידיו מספרים ל'בחדרי חרדים' על השמחה שהשרה תמיד סביבו, חרף הרבה מכאובים שעבר במשך ימי חייו, ואיך שבכל הזדמנות קיים את מאמר רבו ר' נחמן זי''ע ,'מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד' תוך יציאה בהרבה הזדמנויות בריקודים עליזים בפועל, בהם ביטא את שמחתו הגדולה שהתקרב ליהדות ודרך התורה ובפרט למשנת רבו הקדוש זי''ע, כמו כן הירבה להשתתף ולשמח באופן מיוחד בחתונות של תושבי השכונה, וקיים באופן מהודר לשמח חתן וכלה. 

כמו''כ כל השנה היה משתוקק ומכין עצמו בכיסופין לקראת הנסיעה בימי ראש השנה באומן על ציון רבי נחמן מברסלב. מכריו מספרים שבמשך כל השנה הכין את עצמו לכך והיה מספר על כך לכל מי שפגשו, "כולם הרגישו שזה מה שמחזיק אותו בחיות למשך כל השנה".

היה מהמתפללים הקבועים בביהמ''ד הגדול ברסלב במאה שערים, והיה אהוב על כל מתפללי ביהמ''ד.

השאיר אחריו את חתנו שמתגורר בחו''ל.

הלוויתו תצא היום בשעה 15:00 מבית הלוויות שמגר דרך רחוב מאה שערים בדרכה להר הזיתים.

היות והמנוח בבחינת מת מצווה שהכול קרוביו, לכן מי שיכול שיבוא וישתתף לחלוק לו כבוד אחרון, כמו''כ מי שיוכל ללמוד לע''נ יהושע ב''ר אברהם ז"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מת מצווה מאה שערים גר צדק קורונה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד