י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

ההצעה לחסידות: המקום העשירי ביהדות התורה

בצל המאבק בתוך סיעת אגודת ישראל והאיומים על פרישה וריצה נפרדת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי חסידויות קטנות שלא זכו עד עתה לייצוג בכנסת, קיבלו הצעה לשבץ את נציגיהם במקום ה-10, ה-12 וה-14 | כל הפרטים

ההצעה לחסידות: המקום העשירי ביהדות התורה
מועצת גדולי התורה צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: שבוע אחרי שהביעו נציגי הסיעה המרכזית והסיעה המאוחדת להעביר את מקומם השני ברשימה לטובת קהילות קטנות יותר שיקבלו ביטוי בהרכב הרשימה לכנסת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי חסידיויות קיבלו הצעה לשבץ נציג במקום העשירי ביהדות התורה.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', בדיון ועדת השמונה בשבוע שעבר הודיעו נציגי גור וויז'ניץ כי הם יסכימו להעביר את המקום השני ברשימה שהיה בידם לטובת קהילה נוספת, כך, מקום 10 של גור, ומקום 14 של ויז'ניץ יעבור לידי חסידות קטנה יותר שלא קיבלה עד כה נציגות בכנסת.

בגור וויז'ניץ פתחו בשיחות עם שלוש חסידויות במטרה להכניס נציג מטעמם למקומות הנ"ל. המועמדת הבולטת לקבלת המקום ה-10 היא חסידות צאנז שנהלה כבר שיחות בעבר בנושא עם ליצמן, אלא שעד עתה זה התבשל לכדי סיכום.

בנוסף, בגור וויז׳ניץ מנהלים שיחות גם עם חסידות בויאן וסערט ויז'ניץ שיידרשו לשגר נציג לרשימה לכנסת, כשרק החסידות שתזכה בנציג במקום העשירי תאלץ לתת שם של מועמד מטעמה, שכן הוא עשוי להפוך לחבר כנסת דרך החוק הנורבגי.

על פי המסתמן, באם בצאנז יענו לדרישות של חסידות גור, המקום העשירי יהיה בידם, המקום ה-12 יהיה בידי בויאן שיינתן להם על ידי מאיר פרוש כפי שהיה בקדנציה החולפת והמקום ה-14 יעבור לידי סערט ויז'ניץ מידי חסידות ויז'ניץ.

יהדות התורה אגודת ישראל בויאן סערט ויז'ניץ צאנז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד