י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סאגת הקנסות

ב'כחול לבן' לקחו את הסגר כבן ערובה; ב'ליכוד' מציעים פשרה

הסערה בכנסת סביב חוק הקנסות נמשכת במלוא המרץ כשבכחול לבן מציבים אולטימטום ברור, אישור הארכת הסגר רק לאחר העברת חוק הקנסות בשלוש קריאות במליאה. אך הבעיה כעת שחוק הקנסות לא יאושר עד ליום שני, מה שיותיר יממה ללא סגר | יריב לוין מגבש הצעת פשרה בנושא

ב'כחול לבן' לקחו את הסגר כבן ערובה; ב'ליכוד' מציעים פשרה
נתניהו וגנץ צילום: פלאש 90

סאגת הקנסות: החל מיום שני האחרון הכנסת גועשת סביב חוק הקנסות. לאור דרישת כחול לבן, הנושא חזר לסדר היום אחרי שאושר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אך בהמשך נקלע למחלוקת פוליטית בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכחול לבן.

בכחול לבן שלפו איום כבר ביום שני כי ללא אישור החוק בשלוש קריאות בנוסח המקורי, הם לא יתמכו בהארכת הסגר שעולה בימים אלה כדרישה מצד משרד הבריאות לאור התחלואה הקשה שעדיין שוררת בישראל בעקבות המוטציות.

לאחר ההתקפלות החרדית והוראת גדולי ישראל, ביקשו בכחול לבן לכנס את המליאה עוד היום (חמישי) לאישור החוק, כאשר במקביל מנסה ראש הממשלה לכנס את הממשלה לאשר את הארכת הסגר.

אלא שבכחול לבן מתנים את כינוס הממשלה בכינוס המליאה, ובנקודה הזו חלה התנגדות בכנסת מצידו של חבר הכנסת אחמד טיבי לכך, מה שלא מאפשר את כינוסה קודם יום שני הבא.

חבר הכנסת טיבי הסביר את התנגדותו בכך "שאנחנו מראש מתנגדים לו, וזאת בשל הנתונים המובהקים על אכיפה בררנית ומפלה נגד היישובים הערביים בהשוואה ליישובים יהודים עם יותר תחלואה". עוד הוסיף טיבי כי הם, "דורשים בדיקה מעמיקה להתנהלות המשטרה בעניין הקנסות בחברה הערבית".

בעקבות כך ומהחשש כי הסגר אמור להסתיים ביום ראשון בערב באם לא יוארך כשברקע התחלואה המדאיגה, הציע היום חבר הכנסת יריב לוין הצעת פשרה לפיה תאושר הארכת הסגר ליממה בלבד עד ליום שני, אז יוארך הסגר באופן מסודר אחרי שיעבור חוק הקנסות בשלוש קריאות כנדרש.

בכחול לבן מתבצרים בעמדתם ומסרו בתגובה לפשרת לוין: "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

מפלגת כחול לבן הליכוד קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד