י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בצל הסערה סביב האספקה

גרמניה: החיסון של אסטרהזניקה לא יינתן למבוגרים

ועדת החיסונים בגרמניה אומרת כי יש להשתמש בחיסון של חברת 'אסטרהזניקה' רק לאנשים מתחת לגיל 65. הסיבה? "נתונים לא מספיקים על אנשים מבוגרים"

גרמניה: החיסון של אסטרהזניקה לא יינתן למבוגרים
חיסונים לקורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ועדת החיסונים של גרמניה המליצה להשתמש בחיסון של חברת 'אסטרהזניקה' רק מתחת לגיל 65 מכיוון ש"אין מספיק ראיות לשאלה אם הוא יעיל על קשישים"

פאנל המדענים פרסם כי יש להשתמש בחיסון של אוקספורד / אסטרהזניקה רק עבור "אנשים בגילאי 18 עד 65 על סמך נתונים זמינים, אין כיום נתונים מספיקים להערכת יעילות החיסון לבני 65 ומעלה," נכתב.

ה"דיילי מייל" הבריטי מציין כי החלטת גרמניה תוסיף למתיחות בין האיחוד האירופי לאסטרהזניקה על רקע זעם רב בנוגע לאספקת חיסונים, כשהגוש האירופי בפיגור גדול מבריטניה בכל הנוגע לחיסונים.

האיחוד האירופי דורש מחברת אסטרה-זניקה תשובות

פקידי האיחוד האירופי זימנו פגישה עם בכירי חברת החיסונים אסטרהזניקה בכדי לקבל תשובות, לאור כך שיצרנית התרופות הודיעה כי תקצץ אחוז גבוה מכמות החיסונים לאיחוד האירופי.

"אנו רוצים שהחוזה שלנו יקוים במלואו", אמרה נציבת הבריאות סטלה קיריאקידס, והוסיפה כי תשובות החברה ל"שאלות חשובות לגבי עיכובים במתן חיסונים מוסכמים לא היו מספקות, לוח הזמנים החדש הזה אינו מקובל על האיחוד האירופי".

פקידי האיחוד האירופי תבעו את הזכות החוזית לבדוק בהזמנות החברה כדי לאמת את מספרי הייצור והמסירה. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין שוחחה אף היא עם הבוס של אסטרהזניקה פסקל סוריוט לפני הפגישה, כדי להזכיר לו את התחייבויות החברה שלו. כך על פי הדיווחים בכלי התקשורת בגרמניה.

אסטרהזניקה חיסון לקורונה גרמניה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד