י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בתיעוד

אלו התירוצים: יצאנו לבדוק במחסומי המשטרה

מחסומי המשטרה הפרוסים בתקופת הסגר ברחבי הארץ, מהווים נקודת חיכוך בין המשטרה לאזרחים | השוטרים המוצבים בהם נתקלים לא פעם בנהגים שמוצאים תירוצים מקוריים, וגם באלו הזועמים על כך שנאלצו לעמוד שעה ארוכה בפקקים | וגם - מפקד מרכז השליטה הארצי של אגף התנועה חושף: "התנועה בכבישים חזרה להיות כמעט כסדרה" • תיעד: ישי ירושלמי

אלו התירוצים: יצאנו לבדוק במחסומי המשטרה
בדיקת רכב במחסום צילום: ישי ירושלמי

רגע לפני שהממשלה ככל הנראה תאריך הסגר במספר ימים נוספים, יצאנו לבדוק מה קורה במחסומים שפרסה המשטרה ברחבי הארץ. במחסום שהוצב על כביש 4, נתקלנו בשני שוטרים שעוצרים רכבים לסירוגין ומבקשים מהנהגים להזדהות תוך שהם מוודאים כי מטרת הנסיעה היא אכן חיונית.

"אנשים מגיעים למחסום ומספרים סיפורים", אומר לנו דודו אלבז, שוטר שהוצב במחסום, "אחד אומר שהוא הולך לסופר פארם, והשני הולך להורים המבוגרים. אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות מה נכון ומה לא נכון". משהות לא ארוכה במחסום ניתן להבחין בכמה סוגי נהגים. כמה מהם שחלפו במקום הביעו את זעמם על כך שנאלצו לעמוד שעה ארוכה בפקק שנוצר, אחרים הביעו הבנה לעבודת השוטרים.

"יש הרבה אנשים שאמורים לשהות בבית ובגללם נהגים רבים נתקעים בפקקים", אומר אלבז. לדבריו, "מה שאנחנו מנסים לעשות זה למגר את התחלואה כמה שיותר. כולנו צריכים לקחת אחריות אישית. מי שלא צריך לשהות בחוץ שיישאר בבית. זו אחריות של כולנו להציל את המדינה".

אלבז מסביר כי במחסומים מאותרים נהגים שאמורים לשהות בבידוד, או חולי קורונה מאומתים. אלו נקנסים ומוזמנים לחקירה בתחנת המשטרה. "המחסומים הוקמו בעקבות החלטת הממשלה, במטרה לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. במחסומים האלו אנחנו בודקים את האזרחים שאמורים לשהות בבידוד או חולים מאומתים, ולמרות זאת יוצאים מביתם".

במקביל, במרכז השליטה הארצי של אגף התנועה מנטרים כל העת את מצב התנועה בכבישים ונמצאים בקשר רציף מול המחסומים הפרוסים בשטח. "בתחילת הסגר השלישי הבחנו שהתנועה ירדה בכארבעים אחוזים", אומר מפקד המשל"ט יוני ברזילי. "נכון להיום", הוא מודה, "התנועה חזרה להיות כמעט כסדרה"

בתוך כך, במשטרה נערכים לתגבר את הפעילות לפיקוח ואכיפת תקנות הקורונה ע"י אלפי שוטרים ברחבי הארץ בסוף השבוע. במשטרה מציינים, כי עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. 

בסוף השבוע הקרוב יפעלו במרחב הבינעירוני 24 מחסומי תנועה, וביתר הצירים תבוצע אכיפה ע״י סיורים של שוטרי אגף התנועה. במרחב העירוני יוקמו מחסומים מדלגים רבים שיפעלו לצד סיורים בתוך הישובים. "המשטרה תגביר את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם, באמצעות מחסומים קבועים ומדלגים, סיורים ממונעים ורגליים, תגבור התחנות וכוחות האכיפה, הפעלה מוגברת של היח׳ האווירית המשטרתית ועוד", נמסר מהמשטרה.

 

 

קורונה אכיפה סגר מחסומים אגף התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד